Fem en fredag v. 36: Röd tråd

Den här veckans tema hos elisamatilda.se är den röda tråden.
Här kommer mina svar på frågorna:

1.  Vad har ditt tema för veckan varit?
Mitt tema för veckan har varit att få den att räcka till!
Är det bara jag som känner så, att dagarna bara försvinner!

2.  Vad avviker du sällan från?
Den inslagna vägen! Nä´ vars, jag bara skojar! Det lät så fint! 😁
Avviker nog från både det ena och det andra.

3.  Vad har du alltid med dig?
I yngre da´r var jag den där som alltid hade en massa saker med mig, så var det någon som 
fick skavsår eller tappade en knapp, så kunde jag alltid avhjälpa det. Som tur är har detta av-
tagit med åren, med tanke på handväskans storlek. Men två saker har jag oftast med mig. Det 
är min lilla röda fickkniv (undrar om den går in under knivlagen 😨, den är bara 5 cm infälld), 
och min lyckosten (kan ni se hur mjuuuuk den är?).


4.  Vad kommer du ofta tillbaka till?
Till verkligheten! När jag läser så drömmer jag mig ofta bort till de platser och
händelser som det handlar om i litteraturen, men jag återkommer alltid till verkligheten,
vilket jag vill eller inte!

5.  Vad kan du lita på i alla väder?
Min familj och vissa utvalda vänner! Så viktigt! 💕

¤¤¤¤¤¤¤

Och just nu ska jag ge mig ut på promenad med en av dem!

Trevlig helg!







 

Kommentarer

  1. dagarna ganska lagom långa, naiva jag litar på "alla" det har gått bra...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är bättre att bli besviken en gång extra, än att hela tiden gå och misstro folk. Livet blir så tråkigt då!

      Radera
  2. jag tycker också att dagarna går alldeles för fort. jag hinner inte med. förr i tiden var jag ett vandrande kontor med pennor, suddegummin, saxar, gem, pennvässare, mm. kniv hade jag också. Alfa Laval stod det på den. undrar just vart den tog vägen

    SvaraRadera
  3. Så många funktioner i en liten kniv! Säkert väldigt praktisk att ha med sig men jag har knivfobi så jag får klara mig utan.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  4. Jag har hittat en större sån där fin och mjuk sten, den ligger i rabatten. Jag litar nog på alla från början tills de motbevisat mig. Blivit sårad många gånger men känner ändå att jag behöver börja i den änden.

    SvaraRadera
  5. Visst är det härligt att låta sig förflyttas till andra världar när man läser. Stenen såg verkligen mjuk ut, hur det nu är möjligt. Så fint du har pyntat bloggen! Ha en skön helg, kram från pörtet

    SvaraRadera
  6. Japp, en mini-schweizisk armékniv har jag också alltid i handväskan. Min har ingen inskription, men har kommit väl till pass såååååå många gånger. En gång blev den konfiskerad på Stansteds flygplats, vilket fick oss att skratta gott. Jag menar kniven är multifunktionell, men den skulle inte räcka till en knivattack enligt mig;-)

    SvaraRadera
  7. Svar: Nej min man har antikroppar kvar från sin Covid som han fick i April. En väldigt lindrig variant, betydligt lindrigare än jag.
    Har också hyllmeter av "riktiga" fotoalbum i bokhyllan. För momentet jag började med digitalkamera 2006 slutade jag göra album. Ja, det kan jag ångra ibland. Det är en hel annan känsla att bläddra i ett fotoalbum med roliga texter som man själv har skrivit...

    SvaraRadera
  8. Jodå, håller med dig, veckorna bara rusar fram! Stenen ser verkligen mjuk ut, och en liten fickkniv är alltid bra att ha med sig. Å viss tär det härligt att drömma sig bort! Ha en fin helg

    SvaraRadera
  9. Stor igenkänning när det gäller att verkligen gå in i böcker/filmer. Jag gör det stenhårt, det händer att jag fortsätter att drömma om filmen när jag ser klart den. Det är nog därför jag inte gillar skräckfilm 🤣

    SvaraRadera
  10. Nära vänner är dom man alltid kan lita på och som ställer upp när dom behövs så dom ska man vara rädd om. Mina är tyvärr lite långt bort, men den närmaste är min käre gubbe.....
    KRAM - Susie

    SvaraRadera
  11. Jag tycker med det känns som om dagarna bara swishar iväg, men hellre det än att de segar sig fram. Familj och vänner är det viktigaste här i livet, och en god hälsa så klart. Jag har alltid min mobil med mig idag. Vad jag hade med mig förr minns jag knappast. Kram

    SvaraRadera
  12. Jag känner precis som du, att tiden inte riktigt vill räcka till sen har jag också varit lite som du och tagit med mig saker som ev. kan vara bra att ha. Jag tänkte senast idag på att det vore super att ha en magisk väska, som Hermione i Harry Potter har. Den är lite men på ett magiskt sätt ryms i princip vad som helst. Det vore super att ha en sån 😁

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ensamhet...

Fem en fredag v. 4: Isbrytare

Måndagstankar i v. 30