Gammal huskur

mot halsont lär ska vara 2 msk pressad citron med 1 msk honung, så det håller jag på och dricker stup i ett nu. Har nämligen ådragit mig halsont sedan söndagen och oroar mig för att inte kunna delta i onsdagens 3-rätters middag, som ska avätas i morgon på Restaurang Novisen. Det är gymnasieskolans alldeles egna restaurang som sköts av eleverna på hotell- och restauranglinjen. Det brukar vara delikata anrättningar som bjuds, och det vill jag inte missa. 


Igår skulle jag ha tagit min femte vaccinspruta, men dit vågade jag mig inte. Hade visserligen ingen feber, men ont i hals och leder samt frossa gjorde att jag avstod. Nu stoppar jag, förutom ovanstående huskur, i mig strepsil och bafucin, så jag hoppas och tror att jag med ett skutt ska ta mig iväg till morgondagens begivenheter. Det vore ju synd om eleverna inte skulle få chansen att spilla lite vin på mig, eller hälla lite sås i mitt knä! 


¤¤¤¤¤¤¤



Kommentarer

  1. Haha! Hoppas du är pigg så du kan ta dig dit med skateboarden. Jag kör också med Bafucin och Stepsils vid halsont. I morgon får jag min femte spruta. Krya på dig. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska ta mig dit om jag så ska ligga på skateboarden (finns det så stora?). Lycka till med sprutan! Kram!

      Radera
  2. Hoppas dina dunderkurer gav resultat. För visst vill man inte missa förstklassigt mat till en spottstyver på restaurangskolor. Har också avnjutit elevernas mat några gånger - helt underbart god var den. Å dukningen var en höjdare.

    PS. Tog du ett Covid-test? Tre, fyra eller fem sprutor är nämligen ingen garanti för att man inte kan bli smittad. Jag fick ju viruset för några veckor sedan trots tre sprutor. DS.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var nog dunderhåning som jag åt, för idag kände jag mig pigg och kry! Och det var en otroligt läcker 5-rättersmiddag (inte bara 3) som jag stoppade i mig. Så nu mår jag som en prinsessa igen!
      Nej, jag har inte tagit någon Covid-test och självklart kan man bli smittad t.o.m. efter 5 sprutor, men det blev inte läge för det. Ska ner på apoteket i morgon och då ska jag ha ett litet rådslag med dom och sedan får jag beställa ny tid för vaccinering eftersom jag missade den i måndags.

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ensamhet...

Fem en fredag v. 4: Isbrytare

Måndagstankar i v. 30