Fem en fredag v. 42: Autogenererat


så nu svarar jag på elisamatilda.se:s fredagsfrågor!

1.  Vad är den bästa konsert eller teater du varit på?
För min del är det konserter med Jerry Williams eller Björn Skifs, två artister som gav/ger allt när de uppträder. Oförglömliga upplevelser och dessutom bevistade jag båda med personer som står mig mycket nära, vilket gör upplevelsen än mer oförglömlig!


2.  Vilken är din favoritaffär?
Det har jag ingen, men jag älskar att gå i småbutiker i t.ex. Gamla stan.

3.  Vilken är din favoritårstid?

Ja, alla årstider har ju sin tjusning (eller nackdel). Jag tror ändå att våren vinner (trots pollenallergin). Den väcker så mycket hopp!

4.  Har du något husdjur?
När jag växte upp hade vi alltid katt, och jag älskar verkligen katter. Men som vuxen har jag aldrig haft något husdjur. Har alltid jobbat heltid, och tycker lite synd om djur som ska gå i en lägenhet ensam hela dagarna. Dessutom märker jag på mina djurägande vänner, att de blir väldigt uppbundna. Samtidigt tycker jag mig märka att det är ett väldigt sällskap. Och har man en hund så är man också så illa tvungen att ge sig ut, oavsett väder, vilket jag tror är bra för alla.


Sedan måste jag också säga en sak, med risk för att uppröra alla mattar/hussar. Jag gillar inte när djuren får slicka en i ansiktet! De slickar på allehanda ställen, både på sig själva och utomhus, och sedan upp i ansiktet på en. Det ger mig faktiskt rysningar! Nu var det sagt! 😨

5.  Vilken film såg du senast på bio?
Ska sanningen fram, så minns jag faktiskt inte. Det var flera år sedan, och då var det en film för pensionärer, på dagtid. Och den kan väl inte ha varit speciellt bra, eftersom jag inte ens minns den.

¤¤¤¤¤¤¤

Trevlig helg!






 

Kommentarer

  1. Jag har förstått att de har ett reningsorgan i munnen, men nä, jag vill inte heller ha slick i ansiktet. Inte av en människa heller ;)

    SvaraRadera
  2. Håller med om årstiderna, om de är som de ska vara, då är de favoriter på olika sett men våren, och sommaren är det något särskilt med tycker jag. Angående slickningar i ansiktet, så avstår jag mer än gärna både från djur och människor :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skulle inte vilja vara utan någon av årstiderna, men kanske byta längd på en del.

      Radera
  3. Självklart är det fint med fyra årstider. Bara sommaren vore lite längre, så!
    Håller med om att inte gilla slick i ansiktet. Jag är kattmänniska, men gosar med mina barns hundar såklart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, sommaren är kort! Jag gillar också att gosa med både hundar och katter, men inte upp i ansiktet.

      Radera
  4. Jerry Williams var en väldigt sympatisk artist. gillade hans dialekt. Björn Skifs är också väldigt sympatisk. och humoristisk. jag gillar att det är skillnad mellan årstiderna, men höst och vår är bäst. nej, tack inget slickande i ansiktet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Två bra artister, som jag verkligen uppskattade.

      Radera
  5. man blir nog glad av att lyssna på Jerry Williams

    SvaraRadera
  6. Jag har fått många hundpussar i mitt liv, aldrig någonsin har jag fått minsta men eller basilusker av det. Men jag förstår de som inte gillar det, vi är olika. En dreglande stor vovve vill inte jag heller ha i ansiktet...men förmodligen skulle jag inte kunna neka den heller! Jag går varken på konserter eller på bio, så tråkig är jag...Trevlig helg, kram från pörtet

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror inte heller att man får några men av djurpussar, men jag tycker inte om det! Men det är tur att vi är olika. Och du är ju en riktig djur-människa har jag förstått! När det gäller konserter och andra nöjen, så blir det alldeles för sällan. För egen del beror det mycket på oföretagsamhet, men också en del på ekonomi. Men när det väl bär till, så njuter jag helt och fullt! Hoppas helgen i pörtet varit bra! Kram!

      Radera
  7. Hör du min applåd hela vägen från Täby till Enköping:-) Äntligen någon som tänker som jag. Så fruktansvärt äckligt med hundar (eller katter) som slicker en i ansiktet. Lika illa är det när de får sova i samma säng som matte/husse. Så himla äckligt och ohygieniskt. Nu har jag också sagt det. Väntar bara på mothugg från läsarna;-)
    Håller även med dig om stackars hundar som är instängda hela dagen medan matte/husse jobbar. Vi hade en rottis(!!!) i lägenheten under oss. Den skällde hela dagen. Sedan blev den galen och fick avlivas. Sedan det är det lugnt...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det verkar vara fler som tänker som oss ang pussandet. Och det är synd om djur som sitter ensamma i en lägenhet hela dagarna. Då skulle jag nog försöka skaffa någon som gick ut med den någon gång per dag. Men tänk på alla äldre människor som sitter ensamma i sina lägenheter hela dagarna. Det är ju ännu värre!

      Radera
  8. Va kul att du sett Jerry Williams live, trots att jag har bott bredvid Folkets park i Hofors ditt Jerry kom varje sommar, så såg jag honom aldrig där, var nog lite rädd, för då kom Gävleraggarna till Hofors för att se honom, haha! Däremot har jag sett Björn Skifs live, både i Hofors, Dalhalla och flera gånger här i stan, fina minnen och bra musik!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jerry Williams åkte jag till Örebro för att lyssna på, och det var värt varenda mil! Det blev också en bland hans sista konserter. Björn Skifs var på Cirkus i vår vackra huvudstad, och han var min födelsedagspresent. Det var bara sonen och jag. Vi tog tåget upp, åt en god middag före konserten, och sedan tåget hem! Helt underbart arrangemang. Och det var min sonhustru som tyckte att jag och sonen skulle få en upplevelse tillsammans, bara vi. 😍

      Radera
  9. Jag har också sett Björn Skifs, men tyvärr aldrig Jerry Williams. Det finns bara en vacker färg...ORANGE. Jag tycker alla årstider har både lite positivt och lite negativt att komma med. Bra med variation. Tror det skulle bli för trist med bara ett slags väder alltid. Film på bio har jag inte sett på evigheter. Ha det bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är han bra, Björn Skifs! Håller med dig. Oranget gör att jag orkar med hösten! Men skulle ju inte vilja vara ut den ändå. Hösten alltså! Bio blir det ju sällan, men visst är det skillnad att se en film på en filmduk, mot i TV:n! Kram!

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ensamhet...

Fem en fredag v. 4: Isbrytare

Måndagstankar i v. 30