Fem en fredag v. 44: Räknetal

 

Räknetal är veckans ledord för fredagsfrågorna hos elisamatilda.se

1.  Vad är fem saker du gjort den här veckan?
Masat mig ur sängen, handlat mat, tvättat, gymmat och promenerat.


2.  Vilka fyra känslor har du haft i veckan?
Trötthet och ledsamhet, men också glädje och förnöjsamhet.

3.  Vad har du sett 3 av i veckan?
Hidden, en engelsk kriminalserie som jag missat tidigare. Är väldigt förtjust i engelska serier.


4.  Vilka två saker har du i veckan blivit glad av?
Viktigast: Positivt besked ang god väns hälsa. Oväntat besök.

5.  Vilket betyg får veckan, på en skala 1-5?
2,5 kanske, men absolut inte mer.

¤¤¤¤¤¤¤

Den här veckans frågor gjorde mig nedstämd på något vis. Plötsligt kändes det ganska meningslöst! Det händer just ingenting och man märker knappt om det är helg eller vardag. Men det är kanske så det ska vara på åldern höst?! Det är då man ska vara tacksam för det lilla. Och för det mesta är jag det, men plötsligt. . . .   
Men. . . .

Sedan får jag tänka tillbaka på förra veckans eskapader och kommande begivenheter med Spansk Afton och på Jacke Sjöden i Uppsala. Det ska bli kul!

Ha en trevlig helg!











Kommentarer

  1. Är det inte lite så för alla att alla dagar och alla veckor inte alltid är så där superroliga? Ibland är det på topp och andra dagar inte lika mycket.

    SvaraRadera
  2. Det är nog så, tror jag, att livet går upp och ner oavsett var vi befinner oss i livet/gör/ålder. I alla fall har det varit och är så för mig. Vissa dagar perioder känns trista men så vänder det, och händer kul grejer. Vad skönt med beskedet angående din vän, hälsan a och o.

    SvaraRadera
  3. Alla dagar och veckor har inte en guldkant. Ibland blir man trött och less på det mesta. Men det brukar gå över och då känns det väldigt skönt.
    Önskar dig en bra helg!

    SvaraRadera
  4. åldrandet är verkligen inget för veklingar! det kräver sin kvinna! men alternativet är ju inte så kul heller. upp och ner går det ju alltid. engelska serier gillar jag också. du har väl uppmärkammat The Chelsea detective?

    SvaraRadera
  5. Julie Andrews har sjungit in John Denvers fina låt "Some days are diamonds, some days are stones" och den säger väl hur tillvaron kan kännas. Jag hoppas du får det jättetrevligt nästa vecka. Och nästa, och nästa. :)
    Efter hjärtinfarkt och snart fyra år med konstant förmaksflimmer så hör mina "stendagar" ihop med hjärtat. "Diamantdagarna" är numera alldeles för få men jag har faktiskt aldrig tråkigt. Och jag är så tacksam för det. Trots pandemi och att jag inte har kunnat ta något vaccin och därför måste vara i strikt karantän så mår jag bra, förutom hjärtat. Tur att jag nog i grunden är en riktig eremit. Gillar att vara ensam, gillar att vara hemma. Det finns alltid något att pyssla med ... när kroppen vill. Har ju ingen egen familj (men några goda vänner (sedan 50 år tillbaka) som jag talar med i telefon varje dag. (De är förstås viktiga.) Jag antar att jag är en mycket konstig typ. ;)
    Oj, det här blev en lång kommentar!
    Ha det gott! Kram från norr!

    SvaraRadera
  6. Tror att hösten med sitt mörker bidrar till att man blir nedstämd. Å visst bidrar åldern också. Man ska absolut vara glad för det lilla, men man vill ju ändå har "lite mera" av ens liv än liksom ingenting. Förstår precis vad du menar.
    Är ju också förtjust i engelska serier, men Hidden har jag missat, alternativt har jag kanske inte kanalerna som visar Hidden.
    Kan tipsa om "The Chelsea detective" på svt1 kl. 21 imorgon. Fristående avsnitt, så det gör inget om du missat 1 programmet. Serien är annorlunda tycker jag.

    SvaraRadera
  7. Jag fick denna vecka ett dödsbud på en bloggvän som tog hårt. Så veckan har gått i moll.Jag tror jag sett Hidden. Gillar också engelska krimserier, liksom danska. Men ikväll blev det Idol, bästa säsongen hittills om du frågar mig. Kanske inte rösterna men deltagarna, de är så genuina och äkta och kärleksfulla. Trevlig Allhelgonahelg önskar vi från pörtet. Kram

    SvaraRadera
  8. Skulle vilja säga något som gör skillnad hos dig. Något som du kan tänka på när det är tråkigt och händelselöst. Men jag känner dig inte och vill så klart inte tränga mig på. Jag är en person som vill leva varje dag, det betyder inte att jag måste ha en massa händelserika dagar, men dagarna ska kännas i både kropp och själ. Hoppas du får bättre dagar snart, kanske du behöver göra en förändring?

    SvaraRadera
  9. Visst är inte alltid livet en dans på rosor, tur att det i alla fall förhoppningsvis går lite upp och ner, skoj att ha lite roligheter att se fram emot!

    SvaraRadera
  10. Tack för alla inlägg här hör ni! Vill bara säga att jag inte upplever livet SÅ negativt som det kanske lät i mitt inlägg. Men hösten är inte min tid, och speciellt inte när grenarna sträcker sig svarta mot en regntyngd himmel. Men jag fixar det, bara jag får ogga mig lite! Och jag försöker verkligen ta tag i det! Nu har jag tre roligheter inbokade, Spansk Afton, Jacke Sjödin-konsert och Henrik Dorsins uppsättning "Karl-Bertil Jonssons julafton". Sonen och båda mina barnbarn fyller år i nov/dec och så blir det ju JUL. Så det kommer att bli bra! Och snart är det vår!! 😉😁

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ensamhet...

Fem en fredag v. 4: Isbrytare

Måndagstankar i v. 30