Fem en fredag v. 45: Mörker


Var till frissan igår, och det blev som det blev.
Men idag är det dags för elisamatilda.se och hennes fredagsfrågor.

1.  Vad tycker du om att vrida klockan åt det ena eller det andra hållet?
Det är helt onödigt!


2.  Vad innebär mörkret för dig?
Att jag behöver tända ett ljus!


3.  Har den här hösten varit mörk eller ljus för dig?
Ljus så länge löven sitter kvar på träden, sedan gäller det att tända det där ljuset!


4.  När famlade du senast i mörkret?
Natten som var.


5.  Av vilken anledning var du senast uppe mitt i natten?
Jag gick på toa!

Pott-Fia, tillverkad av min kusin Berit Mörk

¤¤¤¤¤¤¤

Nu ska jag göra mig i ordning för att gå på Spansk Afton!
Det ska bli kul!

Trevlig helg!











 

Kommentarer

  1. vad heter din frissa? hen verkar vara ett fynd. så fina slingor. härligt medan det hänger några löv kvar på träden. lycka till med flamencon !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min frissa är faktiskt bra, men jag är aldrig nöjd första veckan. Det måste sätta sig på något vis!

      Radera
  2. Spansk afton i november låter trevligt.

    SvaraRadera
  3. Kul med en spansk afton! Vad kul docka Pott-Fia är. Ha en trevlig kväll

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pott-Fia var inte med på festen, men det var trevligt ändå!

      Radera
  4. Spansk afton låter skoj! Då gissar jag att du kommer dansa Flamenco och äta god spansk mat:-)
    Vi är helt överens på alla fem punkter. Undrar om det har med åldern att göra;-)
    Pott-Fia - så skickligt gjort. Antar att hon sitter i ditt badrum eller på toaletten;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. God mat och gott vin, men inte så mycket dans. Det har nog också med åldern att göra! Min kusin tillverkade dockor i olika skepnader, med huvud, händer, fötter av keramik och övrigt av tyg. Jag tror Pott-Fia finns på Tidö leksaksmuseum.

      Radera
  5. Inte nöjd med din frisör, trist! Men spansk afton låter väldigt trevligt!
    Trodde först att Pott-Fia var Bebbe Wolgers godnattstunds "Sigrid", kommer du ihåg?
    Ha så kul ikväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Joo, jag är väldigt nöjd med min frissa, men det tar någon vecka innan man fått in den rätta looken! 🤦‍♀️😶‍🌫️ Mitt hår har också blivit mycket sprödare och mer svårhanterligt med åldern. Fäääärdig!

      Radera
  6. PottFia, har hon en speciell betydelse för barn? Hoppas du får en riktigt trevlig kväll! Ole!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pott-Fia är en av många dockor, men den mest kända tillsammans med Pippi, av Berits dockor. Kvällen blev sååååå trevlig så!

      Radera
  7. Jag deltar inte den här veckan men jag skulle ha svarat ungefär som du! Det där med frissan är knepigt, ser bra ut när man är där men sedan kan man bli lite fundersam.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och jag svarar som du när det gäller nyklippning.

      Radera
  8. Ett riktigt uppiggande inlägg att läsa så här på morgonen. Jag gillar din humor. Du har inte funderat på att byta frissa? Hon verkar lite extrem. Spansk afton låter jättekul. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har haft mina funderingar, men sen får jag henne att lugna ner sig, så då är det lugnt till nästa gång! 😆 Och efter en eldig flamenco stod håret ändå på ända! 💃 Kram!

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ensamhet...

Fem en fredag v. 4: Isbrytare

Måndagstankar i v. 30