Tanter på turné...

 

Häromdagen hade min gode vän Lille och jag bestämt oss för att träffas och ta en promenad tillsammans. Tyvärr så tog inte vädrets makter hänsyn till vår önskan att långsamt och under trevligt samspråk flanerar runt i våra vackra parker, precis som sig bör för två gamla damer. Regnet stod som spön i backen! Men skam den som ger sig!


Då busstrafiken i vår lilla stad tidigare varit ett under av ineffektivitet, så hade man nu beslutat att lägga om den. Tre linjer skulle hädanefter trafikera alla områden i stan, och varje buss oupphörligt köra sin runda, fram och åter, i ständig trafik! Dessutom skulle de gula bussarna bytas ut mot gröna! Vilka framsteg!


I huset som syns i bakgrunden ligger Café Drott. Det har funnits där så länge jag kan minnas, och jag är ändå en bra bit över sjuttio. Inredningen i lokalen är från 1951, så då förstår ni.

Nåväl, jag och min vän bestämde oss för att åka buss runt stan! Och det gjorde vi! Chaufförerna trodde väl att vi var knäppa, när vi steg på vid en hållplats och sedan satt kvar och pratade och fnissade tills bussen återvände till samma busshållplats, och vi steg av igen.

Med hänvisning till rubrikens antydan om vad som försegick under turnén, så måste jag tillstå att det mest ekivoka vi företog oss var ett avhopp vid Mel´s Garage där vi, mitt ibland alla skönheter (bilar), med god aptit inmundigade deras underbara räkmackor! 


Mätta och belåtna hoppade vi, så småningom, på första bästa buss som tog oss ner till Centrum där vi båda bor. Den här utflykten tog fyra timmar, och var nog så trevlig som en promenad. Men......hade vi haft en stegräknare så hade den nog inte gjort något utslag. Och frisk luft, vad är det? Tacka vet jag doften av bussar, gamla bilar och bensin! Dessutom hade vi väldigt roligt! Så större nöjen behövs inte i vår ålder! 😄 Om vi brukar åka buss? Näää, ingen av oss! 

¤¤¤¤¤¤¤















Kommentarer

  1. Det låter som en mycket trevlig "resa". Det viktigaste var väl ändå att ni kunde sitta och prata i lugn och ro utan att frysa eller bli blöta. Sådana "tantresor" gillar jag. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var det! Lille och jag skrattar väldigt mycket när vi träffas! Vi blir som småflickor! Kram till dig!

      Radera
  2. Hahaha! Så sant, så sant! Ni är två väldigt smarta damer måste jag säga. Hoppas det finns fler sådana "exemplar" och inte bara i din stad;-)
    Bilarna - MUMS:-)

    SvaraRadera
  3. Vi hade riktigt trevligt! Och bilarna på Mel´s är faktiskt riktiga skönheter, framför allt för en gammal raggarbrud som jag. Men även Punk-Lille tycker dom är fina!

    SvaraRadera
  4. Så trevligt, har gjort många trädgårdsresor med tanter :)

    SvaraRadera
  5. Underbart med rundtur med busslinjen! Dottern bor vid en sån linje, missar man att stiga av på rätt hållplats kan man i lugn och ro sitta kvar ett varv till! Mina bussar går på tok för sällan, sista hem från stan 18.15 Hur kul är det på en skala? Glid du vidare på din räkmacka...

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ensamhet...

Fem en fredag v. 4: Isbrytare

Måndagstankar i v. 30