Fem en fredag v. 50: Röra

Nästa fredag är da´n före doppareda´n, 
men idag är idag och fredagsfrågorna hos elisa.matilda.se handlar om: Röra.

1.  Vad har nyligen rört till sig hos dig?
Ingenting. Allt går som på räls! 😁

2.  Omger du dig generellt med ordning eller oreda?
Jag är nog ganska ordningsam. Det vittnar kanske mina bokhyllor om, där allt står i bokstavsordning.


3.  Vilken röra äter du helst?
Räkröra!


4.  Var förvarar du alla småsaker som inte har en egen plats?
Med hänvisning till mitt ordningssinne så har det mesta sin egen plats.


Men en och annan pryl är svår att placera, och hamnar då i en diverse-låda.


5.  Vad har du nyligen behövt reda ut?
Fransen på en broderad kudde, som jag gjort om till tavla, för att täcka ett vitt proppskåp i hallen.


¤¤¤¤¤¤¤

Ha det gott i helgen!








Kommentarer

  1. Till och med diverse-lådan ser ju ordningsam ut - grymt avundsjuk och imponerad :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet på ett ungefär vad jag har i diverse-lådan!

      Radera
  2. Här log jag igenkännande. Mina böcker står med i bokstavsordning och jag gillar räkröra, men när det gäller småsaker är jag inte lika ordningssam som du. Så smart att göra en tavla av kudden. Ha en trevlig helg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tar sådan tid om man ska leta efter allt! Men jag har en bekant som tar av pappersomslaget till böckerna och ställer dom i färgordning?! Begriper inte hur hon hittar den bok hon vill ha! Kram!

      Radera
  3. Väldans, sån ordning kan jag bara drömma om.... bokstavsordning hade vi var nykära, men nu har vi böcker i var sin våning, gillar att bli överraskad av mina böcker 🙂

    SvaraRadera
    Svar
    1. Egentligen vet jag inte om det är någonting att stå efter. Men det underlättar ibland!

      Radera
  4. Du är verkligen ordningsam, allt på sin plats. Men är det inte en räka som ligger lite snett?
    Ha en skön fredag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Joo, jag tycker också det! Flera stycken faktiskt. Men bilden är lånad! Ha det gott!

      Radera
  5. Här var det ordning och reda, önskar jag hade lite mer av det!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  6. Känner igen ordningen, så har jag det också. Tänkte mina svar skulle bli för enformiga denna veckan så jag hoppar över :)

    SvaraRadera
  7. Nu blev jag imponerad! Du är som min dotter, var sak har sin plats, här har inga saker riktigt någon plats, i bästa fall hamnar de i rätt rum, finns ju både kök och vardagsrum att välja på. Och visst är det helt ljuvligt när det är snyggt och ordnat, det kan jag inte förneka. Vi skålar med en räkmacka på det! Trevlig helg

    SvaraRadera
  8. Nu är jag verkligen impad! Alla böcker i bokstavsordning. Otroligt! Men vad händer om de olika genren då blandas? Dum fråga. Svar ingenting, bara man kommer ihåg författarens namn så;-)
    Det mesta (men långt ifrån allt) har sin plats även hos mig, men saker som jag vill ha tillgång till här och nu (läs: ofta) de hamnar i en hängande skål. Inte snyggt, men sällsynt;-)

    SvaraRadera
  9. jag har också böckerna - till stora delar - i bokstavsordning. men inte är jag så ordningsam som du. räkröra låter gott

    SvaraRadera
  10. Vi har också böckerna i bokstavsordning, men det finns ständigt sådana som vi inte sorterat in. Diverselådor har vi också, men tyvärr flera stycken.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ensamhet...

Fem en fredag v. 4: Isbrytare

Måndagstankar i v. 30