Fem en fredag v. 52: Gott Slut 2022

Så har vi då kommit till elisamatilda´s sista fredagsfrågor för detta år, 2022, och jag känner att även fast jag är sent ute så vill jag försöka svara på dom, så......

1.  Vad var det bästa med det här året?
Som alltid tycker jag att umgänget med nära och kära är det allra bästa,
även om det till viss del avtagit en del efter pandemin.

2.  Vad ser du fram emot med ett nytt år?
Med hänvisning till svaret ovan så ser jag fram emot att utöka umgänget till tidigare nivå!
En sjudundrande släktträff hoppas jag på! Flera av mina syskonbarn har fått barnbarn, som jag inte ens träffat! Och det har väl aldrig hänt i vår släkt tidigare att barnen hinner blir flera år innan man får nypa i deras mjuka kinder!

3.  Gjorde du vad du tänkt under året?
Neej, faktiskt inte! Jag hade nog tänkt resa mer inom landet, men så har det inte blivit.

4.  Hur avslutar du året 2022?
Brukar fira med familjen Hellquist med vänner, men precis som förra året tackar jag nej. Det blir lite motsägelsefullt till svaren om att umgås mer, men jag mår inte riktigt bra.

5.  Vad tar du med dig från 2022 in i 2023?
Det kan bara bli bättre!

¤¤¤¤¤¤¤


Ett riktigt Gott Nytt År önskar jag Er!





Kommentarer

  1. Skriver definitivt under på din sista mening: Det kan bara bli bättre! Jag har en liten familj och släkt, vi är tajta men inte många. Jag är äldst i släkten, har så varit i massor av år, men återväxten är god. Skulle jag ordna släktträff så skulle vi bli max 7 personer, men 4 generationer!
    Hoppas släktträffen blir av liksom mycket annat skoj som fått stå tillbaka. Gott Nytt År

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det så Paula. Det kan bara bli bättre! Jag har fortfarande två systrar i livet. Den ena är 83 och den andra 92 år. Min släktträff skulle bli stor. Sen har jag 6 syskonbarn, 16 syskonbarnbarn och 8 syskonbarnbarnsbarn. Också tillkommer 16 respektive! Inte min lilla familj att förglömma, vi är ju fem. Och jag måste säga att vi står varandra nära och har tidigare umgåtts mycket. Så tänk dig vad skoj! Gott Nytt År!

      Radera
    2. Fantastiskt, när jag var barn firade mamma, mormor och jag jul , när jag fick barn var det dottern och jag...dottern längtade efter en stor familj o fick tre barn!

      Radera
    3. Och vet du, jag är ju yngst av 7 syskon, så det finns att ta av! 😉 Fast vi är ju bara 3 kvar.

      Radera
  2. Hoppas du snart mår bättre! https://hannelesbibliotek.blogspot.com/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det lustiga är, eller kanske det olustiga, att jag mått så oerhört bra tidigare, innan läkarna för tre år sedan började stoppa i mig en massa mediciner! Men det ska nog bli bra! Jag ser fram emot nästa år!

      Radera
  3. Efter två pandemiår och ytterligare ett nytt utbrott i Kina i år, så har man ändrat attityd helt och hållet. Mår man inte riktigt bra, snörvlar lite eller hostar så stannar man hemma, trots att man testar negativ för Covid. Det där eländiga viruset har verkligen förstört mycket och ställt till det. Bland annat har du inte kunnat träffa alla "nyfödda".
    Nu hoppas jag ju innerligt att du snart mår bättre och att du kan infria dina önskningar för "förbättringar" nästa år.
    Gott slut gott nytt:-)

    SvaraRadera
  4. Svar: Min man opererade höften. Operationen var lyckad, men patienten dog. Han fick lunginflammation och det tog bara en vecka till han gick bort. Otippat och smärtsamt. Han var ju bara 70 år.
    Har valt att fortsätta blogga, för annars hade jag blivit galen. Bloggen och VM i fotboll var nog min räddning denna höst. Både skingrade tankarna på ett utmärkt sätt om du förstår vad jag menar.

    SvaraRadera
  5. Det måste ha varit chockartat för dig! Plötsliga dödsfall är mycket grymmare än om någon varit sjuk en längre tid och sedan går bort. Och han var ju i sina bästa år! SÅ orättvist! Och jag förstår att fotbollen och bloggen var jätteviktigt för dig under hösten. Det är lätt gjort att gräva ner sig om man inte har förmågan att skingra tankarna på något annat. Så blogga på!
    När det gäller detta förbaskade virus så har det förändrat en hel del! Jag tror vi tänker på ett annat sätt och faktiskt att vi blivit lite mer inbundna. I alla fall känner jag så.
    För egen del så var jag på läkarbesök idag och tog en massa prover för vidare undersökning av tarmar och gallan m.m.
    Men du! Vi bestämmer att nästa år ska bli ett bra år! Ha det gott, och kram!

    SvaraRadera
  6. jag tycker att det känns osäkert med folksamlingar fortfarande. folk hostar väldigt mycket och ganska hänsynslöst. visst är det så att umgänget med familj och vänner betyder mycket. och du har ju många småttingar du inte ens sett. der är väldigt trevligt med smått folk i familjen. vi hoppas på ett nytt och bättre år

    SvaraRadera
  7. Det tror jag att det blir Mrs Calloway. Ett nytt och bättre år alltså!

    SvaraRadera
  8. Hoppas du börjar 2023 bättre än 2022 slutar, att må bra är det viktigaste! Önskar dig en trevlig nyårsafton oavsett hur du väljer att spendera den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hälsan är absolut det viktigaste, och det ska nog bli bra! Ha det riktigt gott du också, både ikväll och framför allt under det nya året!

      Radera
  9. Önskar dig ett riktigt GOTT NYTT ÅR ! Hoppas det nya åter blir bättre än de tre senaste men det är inte mycket som tyder på det.
    Var rädd om dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gott Nytt år till dig också! Personligen tror jag att det nya året blir bättre, men jag är mer tveksam om det kommer att bli det i världen för övrigt. Men jag hoppas verkligen det.

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ensamhet...

Fem en fredag v. 4: Isbrytare

Måndagstankar i v. 30