Aaatjo, aatjo, prosit

Finns det någon reklam i TV som gör mig mer irriterad än de övriga (om det nu går), så är det den förkylda kvinnan som ligger i en säng med röd näsa och halvöppna ögon och ser allmänt fånig ut (tills hon får en dusch i varje näsborre). Just precis så ser jag ut sedan i lördags och känner mig så också!! Vet inte om det är influensa eller covid, för symtomen är ju helt lika!! Och jag tar mig inte ut för att köpa ett test. Inte viktigt tycker jag. Det symtom som kan indikera covid är att smaken är borta! Men jag har inte ätit så mycket! "Ser fram emot" ytterligare några snoriga dagar i sängen och fåtöljen! 


Det här var ett positivt inlägg! 😷

¤¤¤¤¤¤¤


Kommentarer

  1. Märkligt! Min bästis Yvonne är sjuk sedan i söndags med exakt samma symton som du. Hon testade sig (salivtest) och det var visst negativt. Även hennes son och man har insjuknat. Så du är inte ensam om att snorar och hostar. Det är ingen tröst, jag vet, men ändå.

    PS. Bästisen har inte tappat smaken, och det gjorde inte jag heller när jag testade positiv i början på september 2022... DS.

    SvaraRadera
  2. Me again: Sorry, glömde ju "Krya på dig!"

    SvaraRadera
  3. Här kommer den uppmuntran som jag brukar tjata om: Kom ihåg att på bättringsvägen råder ingen hastighetsbegränsning. ;)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ensamhet...

Fem en fredag v. 4: Isbrytare

Måndagstankar i v. 30