Fem en fredag v. 7: Positivitet

Visst har veckan flutit på. Här i Uppland har vi haft +grader, så snön är mestadels borta, men det har varit ganska halt på sina ställen, så broddskorna har fått sitta på! För även om jag har lite hull på kroppen, så vill jag inte slå på ändan! Den här fredagen vill elisamatilda.se att vi plockar fram lite positivitet, så det gör vi! 

1.  Vad har du gjort för dig själv i veckan?
Jag har varit och fått min mage undersökt, vilket gav ett positivt resultat.


2.  Vad gör du för att må bra?
Allra viktigast för att må bra är att träffa människor jag älskar och tycker om. Jag måste också äta på regelbundna tider. Ibland brukar jag låtsas att jag är på spa när jag duschar. Då gör jag en hårinpackning, fixar fötterna, tar bort överflödig hårväxt här och där. Det känns lite lyxigt!


3.  Hur livar du upp en tråkig dag?
Promenad med efterföljande cafébesök tillsamman med en god vän. Kanske en vända till secondhand-butiken om jag är själv. Men det gör jag faktiskt ofta. 


4.  Vad skrattar du för tillfället åt?
Jag tycker att Landet runt är kul. Gillar också Parlamentet men missar det ofta sedan programmet bytte kanal. Där är ju ofta Sissela Kyle med, och hon är otvivelaktigt en av mina favoriter med sin lite elaka och bitska humor. QX-galan är en av få galor som jag orkar titta på, mycket tack vare henne.


5.  Hur kan idag bli en riktigt bra dag?
En bra dag börjar alltid med att jag vaknar i egen takt och kan ligga kvar i sängen så länge jag vill! Så dagen började bra! Lång frukost och sedan elisamatilda.se, och förhoppningsvis fortsätter dagen i den takten. Fortsätter läsa min bok, lagar till något gott och skriver kanske lite. Sedan är också fredagen min favorit-tv-kväll, med På spåret och Carina Bergfeldt.

 

Dagen började också positivt när jag läste en artikel av Agnes Wold, där hon säger att det är positivt att ha lite hull (som jag) när man blir äldre! Om man ramlar t.ex. så är risken för lårbensbrott betydligt lägre om man har lite hull att falla på. Dessutom ser man mindre rynkig ut genom att huden spänns ut!


Fast jag kan tycka att det är så vackert med rynkor. Det visar på livserfarenhet!

¤¤¤¤¤¤¤

Ha en underbar helg!


Kommentarer

  1. Svar
    1. Det är ett jättebra sätt att koppla av.

      Radera
  2. Gissa om jag saknar badkar här hemma, så man kan ha lite behagligare hemmaspa, men duschen får duga! När vi bor på hotell vill jag gärna ha badkar...så avkopplande att bada ju! Japp, om magen mår bra, mår du bra, viktigt är det!
    Synd nog missar jag På spåret ikväll, för det är dags för jobbhelg!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Saknar också badkaret, men i brist på bröd äter man limpa. Blev ett trevligt, och duktigt, par som vann På spåret. Hoppas du har en bra jobbhelg!

      Radera
  3. Jaa, jag lyssnar alltid till min husgud Agnes! allt hon säger är så klokt...
    Spa i duschen är jag så dålig på, det händer att jag filar fötterna och smörjer in men det är när det nästan är sprickor i hälarna...Så skönt att du fick positiva besked om magen, den ska man ta hand om. Helgkram från pörtet

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är hon rak och bra Agnes! Bäst att passa på att fila fötterna så länge som man kommer åt! Magen gör det svårare och svårare att nå ner till tårna!
      Magresultatet var bra och nu ska det göras en skiktröntgen av buken så får vi se där också. Kramen!

      Radera
  4. Landet runt gillar jag skarpt. Älskar programledaren ! Zappade runt häromdagen och hamnade på QX-galan. Hade aldrig sett galan förut, men jag blev fast. Visste inte vem programledaren var - är ju urkass på kändisar, och kände knappt igen någon av personerna som tv-teamet zoomade in, men sååååå roligt det var att titta på galan. Inga konstlade och pinsamma mellanakter utan bara värme och äkthet på något sätt. Den galan ska jag titta på fler gånger.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är han kul! Men också medarbetarna. QX-galan är bra och det är skönt med tacktalen som är korta och roliga i motsats till de långrandiga tacktalen i andra galor! Ja QX-galan är sevärt.

      Radera
  5. Parlamentet har jag inte sett på länge men såg den nyligen och då var Ankan Adersson med och var jätterolig. Sissela Kyle är jättebra. ibland säger Agnes Wold riktigt bra saker. promenad med kompis och åtföljande kaffe piggar upp råkiga dagar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ankan Andersson är ju helt galen! Tänk så många glada skratt han givit mig i Bäst i test!

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ensamhet...

Fem en fredag v. 4: Isbrytare

Måndagstankar i v. 30