Fettisdagen, blir det en semla eller två?

Ja, det var frågan det (i bloggutmaningen hos Madeleine, Orsakullan som blev mamma vid 20). För min del blir det förmodligen två, eftersom jag ska handla på Coop idag. Där ligger det två semlor i varje förpackning. Hos stadens bageri kostar en semla nästan 50:-, vilket är priset för två på Coop. Skillnad i smak? Jaa, men jag tycker 2-packssemlan är riktigt god också, och då kan jag äta en idag och en i morgon!

Nu för tiden finns det semlor i alla former och färger, men ska jag äta semla så ska det vara en traditionell! Fast jag såg recept på en semmelrulltårta som jag blev riktigt sugen på att göra. Vi får se!


😋😋😋😋😋


Kommentarer

  1. Ja, alltså om du är sugen på olika semlor kan jag rekommendera ett besök hos Balders Bröd. De erbjuder 15(!!!) olika varianter av semlor (https://www.baldersbrod.se/produkt-kategori/semlor/). Var på stamstället idag, där de hade gjort semlor i lite mindre storlek. Bra där tyckte jag, då jag aldrig får ned en hel semla i alla fall.
    Å om jg ska vara helt ärlig så gillar jag inte ens traditionella semlor, men sedan ifjol har jag fått en förkärlek till wienersemlor - ooooops, jag vet;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, jag vill ha en vanlig semla. Köpte två och på något sätt slank båda ner!!!

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ensamhet...

Fem en fredag v. 4: Isbrytare

Måndagstankar i v. 30