Pigg som en mört,

glad som en lärka eller kanske rentav frisk som en nötkärna. 
Ja, mycket kan det jämföras med, men faktum är att jag känner mig riktigt pigg nu. Testade positivt för covid för en tid sedan, och blev faktiskt sjukare än jag varit på länge. Hög feber i tre dagar och därefter 37,7 några dagar, vilket ju inte heller är feberfritt. Huvudvärk, ont i leder, en jäääkla hosta, halsont och snuva och så innerligt trött. Men nu känns det mycket bättre!
I går var jag t.o.m. på gymmet för första gången på tre veckor. Och i måndags var jag på Lasarettet och gjorde en gastroskopi och en koloskopi, något som jag verkligen fasat för. Gastroskopi har jag gjort tidigare och sa då att det ska jag aldrig någonsin göra igen. Men nu har jag gjort det! Och det gick jättebra. Det var två läkare och en sjuksköterska, och dom var så oerhört lugna, professionella och pedagogiska! Så det gick såååå bra!! Även resultatet var bra! Inget magsår, ingen cancer utan bara tarmfickor som ju är väldigt vanligt. Dessutom har jag bråck på övre magmunnen, men det visste jag sedan tidigare. Härnäst ska galla m.m. undersökas. Så jag kanske inte riktigt är frisk som en nötkärna, men nästan!! Jag är i alla fall glad som en lärka och pigg som en mört!

¤¤¤¤¤¤¤





Kommentarer

  1. Grattis till bra/bättre-måendet! Verkligen något att glädjas över. --- Känner igen de där undersökningarna! :/ Inte något man längtar efter och så skönt när det är avklarat. Jag opererades för gallan (med titthål) 1996. Det var toppen att bli av med eländet. Tålde knappt vatten till slut. --- Fortsätt att vara lärk-glad och mört-pigg! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jätteskönt att de här undersökningarna är avklarade! Det gör mig glad som en pelikan!?

      Radera
  2. Stort GRATTIS till att du är frisk igen från Covid och att gastroskopin och koloskopin var positiva - för dig alltså. Har aldrig gjort varken eller, men någon gång lär det väl bli dags även för mig.
    Märkligt att du blev så sjuk när du hade Covid. Du hade väl vaccinerat dig, eller? Jag fick ju Covid i början på september 2022 efter endast tre sprutor. Jag klarade mig med en dags feber och cirka en vecka av lätts förkylningssymtom.
    Men nu är du i alla fall immun i tre/fyra månader...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har ju tagit 5 covidsprutor, en för säsongsinfluensan och en för lunginflammation! Men det var som jag sa till sonen att när jag blev så dålig nu, hur sjuk skulle jag inte ha blivit om jag inte vaccinerat mig? Då hade jag väl dött på kuppen! Nu är det dags för sjätte sprutan för oss äldre här i Uppsala län, men jag tänker vänta med den i några månader. Man blir ju helt besprutad!

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ensamhet...

Fem en fredag v. 4: Isbrytare

Måndagstankar i v. 30