Fem en fredag v. 9: Säsongsbyte

 1.  Vad är det bästa med att årstiden till vår ändras?
Att det börjar spira i skog och mark


2.  Gör du en vårstädning?
Det börjar spira inombords också, men en yttre vårstädning skulle nog behövas!


3.  Vad är något du planerat i sommar?
Planerar att vistas i solen en kort stund varje dag innan jag smiter in i skuggan.
Varför? Jag vill få lite färg i ansiktet! 


4.  Vad är något du vill göra i sommar?
Jag vill ha en stor jäkla släktträff!! Jag saknar mina nära och kära!


5. Finns det något populärt turistmål under sommaren där du bor?
Min hemstad är ju känd för sina underbara parker,
så där vill jag njuta, njuta av sol, värme och varma realtioner!

elisamatilda.se:s fredagfrågor

¤¤¤¤¤¤¤
Bloggutmaning 31 dagar i mars 2023 (Orsakullan som blev mamma vid 20
3:dje mars: Mandelkubbens dag, din åsikt om att ha den som fika
Mandelkubbar bakade alltid min mamma, men sedan hon dog tror jag inte att jag har ätit någon mandelkubb. Hon dog 1990. Men är det någon som bjuder, så ja tack!

¤¤¤¤¤¤¤

Trevlig helg!



















Kommentarer

  1. Sitter här och småler åt bilderna som passar så bra till dina svar på Elisas frågor! Jag tror att jag också skulle vinna på en yttre vårstädning men färg i håret avvaktar jag med,
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, färg i håret avvaktar jag också med, men lite färg i ansiktet skulle inte skada. Det räcker med att håret är grått!

      Radera
  2. fint med släktkalas, lycka att ha alla i närheten :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är det jag inte har, så därför skulle jag vilja dra ihop till ett släktkalas.

      Radera
  3. Färg i ansiktet ja, du kanske blir en liten smurf! Jag tycker man får fin färg i ansiktet bara av att promenera i solen, i övrigt håller jag mig i skuggan så jag inte spricker. Vet du om jag ordnar släktträff så blir det jag, min dotter, mina barnbarn och barnbarnsbarn, Vi har ingen övrig släkt! alla gamlingar har fallit ifrån och några kusiner och syskon har jag inte...Men det går bra ändå! Ha nu en skön helg, kanske kan du vända nästippen uppåt någon av dagarna, fast idag blåste det isbjörnar...
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast jag har ju helt undvikit solen på senare år. Men i år är det dax! Trots att man är få, så kan det bli en rackarns trevlig släktträff! Min släkt har minskat, men fortfarande är vi 3 (7) syskon, 7 (10) syskonbarn, 17 syskonbarnsbarn och 14 syskonbarnbarnsbarn, allt från 93 till 1 år. Sedan tillkommer ju respektive också. Ska alla dessa träffas så får man nog ha picknick i en park! Men kul vore det! Nästippen har inte varit utanför dörren idag! Kram!

      Radera
  4. kul att träffa släkt. lite färg i ansiktet är inte fel, men jag undviker solen när den är som starkast. väldigt trevligt när växtligheten vaknar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är underbart när det börjar gro, och när det börjar dofta vår. För det gör det!

      Radera
  5. Du har ju en jättefin uteplats/altan vid din lägenhet. Så där kan du ha altanhäng och skaffa dig ett brunt ansikte och armar kanske medan du ändå håller på. Börja tidigt på säsongen, då är grunden lagt för ett riktigt fräscht utseende. Så gör jag i alla fall:-)
    Att låtsas att det är vår är aningen svårt, speciellt om man kollar väderappen. Så låt bli;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men visst! Jag kommer att hänga på min altan för jämnan. Den ligger ju så bra till också, så det är bara sol några timmar på morgonen, och sen är det svalt och skönt där på baksidan. Men det innebär ju också att man inte får så mycke färg där. Fast jag har en liten uteplats på framsidan också, och där gassar det hela dagen. Så det 'är där jag tänker få min vackra solbränna! Igår när jag låtsades vår så var de snöoväder här! 😁

      Radera
  6. Härligt med färg i ansiktet, jag längtar efter att sitta på min ljugarbänk och titta upp mot solen. Tänkte att idag hade varit en fin dag, men helt plötsligt började det toksnöa… så vi kanske får avvakta lite. Hoppas du får en fin helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min ljugarbänk står i skuggan, men jag ska flytta ut den i solen en stund varje dag i sommar!

      Radera
  7. Jag känner igen mig i att en vårstädning av det yttre skulle behövas. I vilken ände börjar man? Känns dessutom som att mitt utseende fortfarande är lite coronatrött. I vår ska jag nog satsa på färg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Coronatrött var rätta ordet sa Bill!

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ensamhet...

Fem en fredag v. 4: Isbrytare

Fem en fredag v. 11: Blandat