NPF-dagen,

vad kan du om neuropsykiatriska funktionshinder? 
Jag kan alldeles för lite, och detta trots att jag arbetat med människor under en stor del av mitt arbetsliv! Det är ett stort ämne och många människor som är drabbade, så alla har vi någon i vår närhet som lever med en neuropsykatrisk funktionsnedsättning. Trots det så är vi i allmänhet väldigt dåligt insatta i vad det innebär! Men det är aldrig för sent att lära sig!


Bloggutmaning dag 15 i bloggen: Orsakullan som blev mamma vid 20


Kommentarer

  1. Personligen har jag inga erfarenheter alls av NPF. Men precis som du säger så hade jag kollegor vars barn/barnbarn hade ADHD, Aspergers och/eller autism. Har dock aldrig personligen mött en person med NPF.

    SvaraRadera
  2. De här barnen såg man redan på "dagis", men på den tiden då jag arbetade där, så ville föräldrarna inte riktigt erkänna att barnen var annorlunda på något sätt. Nutidens föräldrar är mer benägna att ta emot hjälp, till barnens fromma. För ju tidigare barnen får hjälp desto lättare blir det för dom. Har också jobbat på behandlingshem för tonåringar och som kurre på en högstadieskola, så jag har träffat på många, många unga människor som fått mer eller mindre god behandling.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ensamhet...

Fem en fredag v. 4: Isbrytare

Fem en fredag v. 11: Blandat