Fem en fredag v. 16: Borta men inte glömd

 Elisamatilda.se:s fredagsfrågor denna vecka 
handlar om sådant som är borta men inte glömt!

1.  Vilken handling som du gjort i veckan vill du gärna få ogjord?
Kan faktiskt inte komma på någonting!

2.  När senast raderade du något?
Raderar dagligen oviktiga mejl i min inkorg.

3.  När har du varit glad över inställda planer?
Idag! Stryker dagens pensionärsbio för en långpromenad med matsäck!

4.  Vad glömmer du oftast på väg ut genom dörren och som du får vända tillbaks för?
Mina solglasögon!

5.  Hur ser du till att komma ihåg något du ska göra dagen efter?
Skriver in det i min almanacka (av papper)!


Inga solglasögon kanske, men väl en underbar bild på mitt barnbarn Emma!
(har haft med den tidigare, men den är sååå mysig!)

¤¤¤¤¤¤¤

En trevlig helg till er alla!


Kommentarer

  1. Vad trevligt det låter med långpromenad och matsäck. Vill också ut på ett sådant äventyr!

    SvaraRadera
  2. Jag hade också hellre gått på en skogspromenad med matsäck - hund och gubbe skulle naturligtvis också varit med. Tyvärr lär det nog dröja för nu är vi "handikappade" båda två. Idag började han prata om att han kanske måste gå till vc med sin fot om det inte är bättre på måndag...
    KRAM-Susie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag passar på medans jag kan. Man kan aldrig veta! Kram!

      Radera
  3. Du glömde väl inte solglasögonen inför dagens långpromenad?
    Helt underbar bild på barnbarnet! Den tål att visas flera gånger.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nää, jag kom faktiskt ihåg solglasögonen. Och det hade varit katastrof annars, för solen sken från en molnfri himmel! Underbart!

      Radera
  4. låter som en bra omplanering av dagen! Pch papperskalender är något jag nog vill återvnäda till.

    SvaraRadera
  5. gillar både bio och promenad med matsäck.

    SvaraRadera
  6. Men du, hur kan du glömma solglasögon i den storleken??? "ler". Jag blir halvblind med solglasögon så jag får kisa mig genom livet och skaffa en massa kråksparkar kring ögonen...
    Men det var mycket klokt att inte sitta inne och uggla i en biosalong i detta väder! Helgkram från pörtet

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om huvudet är fullt så får kroppen lida, och mitt huvud är ofta fullt av icke aktuella saker! Själv blir jag halvblind utan solglasögon.
      Det blev i alla fall en härlig promenix i ett område fullt av kopulernade grodor, och en sol som sken från en molnfri himmel. Hoppas helgen varit fin! Kram!

      Radera
  7. Bra där! Det känns tryggt att inte vara ensam om en pappersalmanacka. Har en "plankalender" på skrivbordet. Idiotsäker:-)
    Att gå på bio i det här fina vädret är ju korkat. Så du gjorde helt rätt val. Å att umgås med bara pensionärer är inte så värst roligt heller - tycker jag då;-)
    Solglasögon har jag inga, bara clip-ons på läsglasögon. Det jag oftast glömmer hemma är faktiskt mobilen - oooops, jag vet;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vill aldrig vara utan min papperalmanacka! När det gäller umgänget, så är det skillnad på pensionärer och pensionärer, precis som med allt annat folkslag! 🥴 Mina solglasögon är sådana som jag sätter över mina vanliga glasögon. Väldigt bra! Då kan jag ta av dom när jag vill se folk i ögonen, och ändå se klart! Mobilen är ju så himla oviktig i mitt liv, så den glömmer jag ofta.

      Radera
  8. skriver i en stor planeringsalmanacka som häger på väggen så att maken kan se var jag är och vice versa. om solen skiner vill en gärna vara ute.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju ett bra sätt att hålla reda på varandra. När min son växte upp hade vi en griffeltavla på väggen, men vi skrev också ofta små lappar till varandra (av vilka den ömma modern sparat en hel del!).

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ensamhet...

Fem en fredag v. 4: Isbrytare

Fem en fredag v. 11: Blandat