Fem en fredag v. 19: Trasiga ting

Det är sommar! Idag har vi haft ett underbart väder, och jag har promenerat, tillsammans med en god vän, i en av våra underbara parker. Vi avslutade promenaden med en lunch utomhus på ett av stadens cafeér. Kan man ha det bättre? Sedan åkte jag och köpte träolja, eftersom jag håller på att ställa i ordning min fina altan. Och nu ska jag svara på elisamatildas fredagsfrågor, som denna vecka handlar om trasiga ting.

1.  När hade du senast sönder något av glas?
Det minns jag faktiskt inte. Vad jag däremot minns är att jag, vid de tillfällen jag har sönder någonting, inte alls blir lika arg längre. Det blir mer en axelryckning, sedan städar jag upp efter mig. Är det åldern?


2.  Har du något trasigt porslin hemma?
Neej, jag slänger allt som går sönder!


3.  Vilken pryl hemma hos dig behöver lagas?
Det är väl ett och annat klädesplagg som behöver sys till. Och igår limmade jag fast fötterna på bordet ute på altanen. 

Trashank

4.  Har du någon gång brutit något i kroppen?
Nej det har jag inte gjort, och jag hoppas slippa det framöver också!


5.  När bröt du senast ett löfte?
Den frågan kanske skulle ställas till dem på nedanstående bild för att få ett "roligare" svar,

för jag kan inte komma på när och om jag har brutit något löfte. Försöker alltid att inte lova mer än vad jag kan hålla, för jag avskyr när andra inte håller sina löften! Men någon gång måste det nog har skett!

¤¤¤¤¤¤¤

Trevlig helg!










Kommentarer

  1. Du Kina - om man nu vill gå efter kvalifikationer när man har ett jobb, och att vara politiker ÄR ett jobb, då är det nog ett krav att kunna ljuga och att INTE hålla löften. Utan att blinka alltså. Tror du håller med mig.
    Håller förresten helt med dig - blir inte heller lika ledsen längre om/när jag har sönder något. Men konstigt nog är jag rätt duktig på att INTE klanta mig. Märkligt, det borde ju vara tvärtom med tanke på åldern... ;-)

    SvaraRadera
  2. finns alltid något att fixa, laga kläder är avkopplande. Visst blir saker mindre viktiga med åldern.

    SvaraRadera
  3. Jag håller med dig, det tar på krafterna att bli arg, och inte blir man lyckligare när det går över heller, så lika bra att vara saktmodig. Vilket underbart gammalt ord, eller hur? Fast jag har ett sjutusans humör, och kan fortfarande brusa upp, dock oftast på mig själv, men inte för att jag har sönder något. Nej mest när jag är glömsk och missar sånt jag borde kommit ihåg.
    Fortsätt njut av sommarvädret, vi gick en på tok för lång promenad o kom flämtande hem igen, jag med dåligt samvete över att släpa runt en gamling till jycke i värmen.Men han tar det med ro...Kram från pörtet

    SvaraRadera
  4. Svaret på fråga 5 är helt i min smak. Jag tror att alla politiker lovar mer än de kan hålla, de måste ju hälla sig väl med kunderna/väljarna.
    Själv var jag 21 år när jag lovade att älska min man i nöd och lust. Det löftet har jag hållit och det är jag glad över.
    Ha det gott i det vackra vårvädret!

    SvaraRadera
  5. Haha! Precis som du så försöker jag hålla mina löften, så några politiker kan vi nog inte bli. Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ensamhet...

Fem en fredag v. 4: Isbrytare

Fem en fredag v. 11: Blandat