Fem en fredag v. 20: Tempo

Veckans fredagsfrågor får besvaras i ett rasande tempo. Är bjuden på 19-årskalas om en timme!

Här finns det fortfarande en Tempo-affär.

Vad brukar gå snabbt för dig att göra?
Fattar snabba beslut om vad jag vill och inte vill göra.

Vad gör dig i stället långsam?
För övrigt går det mesta betydligt långsammare än tidigare.

Vad gjorde att du senast blev sen?
Jag blir inte sen! 

En dryg tredjedel av året har gått. Har det gått snabbt eller långsamt?
Otroligt snabbt! Det är fredag hela veckan!

Vad har du för långsiktigt projekt?
Att leva tills jag blir 100! (Om jag inte blir sjuk förstås.)
Jag vill se mina barnbarn gifta sig och få barn! 
Och själv vill jag bli Gammel-Farmor!


¤¤¤¤¤¤¤

Trevlig helg!


Kommentarer

  1. Jo, man vill vara med om så mycket. Jag har också sagt att jag vill bli 100 år men det vete katten. Efter det att jag skadade mig så illa för ett halvår sen, så...
    Trevlig helg🌺

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska man bli så gammal så vill man vara pigg och alert, inte minst i huvudet. Och det är ju inget man själv bestämmer över. Hoppas du kommer igen från din skada och blir så rörlig som möjligt! Ha det gott!

      Radera
  2. jag har fått i uppdrag av min dotter att bli 100. jag jobbar på det. visst går det långsammare med allt en ska göra. och inte kan en göra flera saker åt gången. Tempo här i stan lade ledsamt nog ner för väldigt många år sedan. de hade jättebra babykläder i bomull och en underbar gravlaxsås

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och mitt uppdrag kommer från barnbarnen! Och dem vill man ju vara till lags!

      Radera
  3. Visst rusar tiden fram! Ett Tempo har vi också på vår väg till stugan i Norrtälje :-) Ha det så trevligt på 19 års kalaset!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blev ett bra kalas! Ida är utbytesstudent från Finland, som bor i min sons familj under en period. En jättego tjej, som blev lite generad över allt uppvaktning! Men glad!

      Radera
  4. Hahaha! 1. Skrattar gott åt att vi tänkte likadant med vår rubrikbild. Tror det eller ej, vi har också en Tempo i kommunen;-)
    Nej, 100 vill jag absolut inte bli. sedan har jag inga barn och barnbarn, så jag nöjer mig med 80-85;-)

    Annars är vi rätt så överens idag. Kan dock säga att det inte går långsammare för mig, utan jag skippar saker som jag inte känner för istället;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tiden får väl visa hur gamla vi blir BP! Förresten tycker jag att vi är rätt så överens för det mesta?! Jag skippar också en del saker som jag absolut inte skulle ha skippat tidigare. På äldre dar kan man göra lite som man vill, eller hur! Ha en trevlig helg!

      Radera
  5. Tempo i Grillby, ha det är nästan hemma det *ler* Ja det är ett projekt det, att bli 100. Jag har något år kvar innan jag kan bli gammelmormor, eller ja jag har ju inga egna barnbarn, bara bonusbarnbarn så jag får bli bonusgammelmormor. Hoppas det blev ett fint firande av 19 åringen, det är ju härligt väder. Ha en riktigt fin helg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blev ett bra firande! Mina barnbarn är 13 och 16, så jag hoppas verkligen att det tar många är innan jag blir gammelfarmor! Däremot har jag två bonusbarnbarn som är äldre, så man vet aldrig. Ha en fin helg du också!

      Radera
  6. till nittio vill jag leva, har skapliga gener :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har nog också bra gener. Min ena bror dog veckan efter han fyllt 90, och mina systrar är 84 och 93 i år. Så chansen finns!

      Radera
  7. Vet inte när jag vill "gå i mål", hoppas hälsan står mig bi ,,, visst går vissa saker långsammare!

    SvaraRadera
    Svar
    1. En förutsättning för att vilja bli gammal är att man får hålla sig frisk, och det kan man ju inte råda över! Men om.....

      Radera
  8. Hehe, jag tycker att det är fredag och måndag hela tiden.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller HELT med dig! Vart tog de andra dagarna vägen?

      Radera
  9. Haha, inte behöver du leva till hundra för att bli gammelfarmor/mormor! Fast det får du förstås gärna ändå- Jag är 68 och har tre barnbarnsbarn, väldigt otippat måste jag säga, den äldsta har fyllt elva! Absolut berikar alla barn i familjen livet. Plötsligt händer det! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men hur många barn har du Paula? Jag trodde att du också bara hade ett barn. I min familj är vi lite senfärdiga! 🥴Min Mathias var 37 när han blev pappa, så jag trodde jag hade missat att prata om något i uppfostran. Men till slut så...... Men om hans äldsta väntar lika länge, så hinner jag nästan fylla 100! Emil fyller ju 17 i år, och jag har nyss fyllt 78. Och jag vill ju hinna gosa lite med bebisen också innan jag lägger näsan i vädret! Kramen!

      Radera
  10. Jag måste leva länge till för jag har planerat in så mycket jag vill göra.Jag brukar inte heller bli sen. Försöker vara ute i god tid. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det viktigt att vi har planer framåt Gunnel, även eller kanske speciellt när man är lite till åren kommen. Vi behöver både framtidstro och gulkkant på tillvaron. Och det behöver inte vara så stora och vidlyftiga planer, för det har i alla fall inte jag ork till. Kram till dig!

      Radera
  11. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  12. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ensamhet...

Fem en fredag v. 4: Isbrytare

Fem en fredag v. 11: Blandat