Fem en fredag v. 21: Positivitet

Skriver mitt inlägg till fredagsfrågorna i de sista skälvande minuterna (för snart så är det lördag)!

1.  Vad är en bra sak med den här veckan?
Att solen har flödat hela veckan, så att jag har kunnat äta min frukost på altanen.


2.  Hur har du vänt något negativt till positivt i veckan?
I stället för att svära över all pollen som lägger sig i altanmöblerna, så har jag hängt upp ett nät till en sänghimmel där ute. Passade kanske inte helt bra men det är funktionen som räknas!


3.  Vad har gjort dig glad idag?
Att jag är färdig med krukplanteringarna i trädgården hos min son och sonhustru.
Min sonhustru jobbar på en revisionsbyrå, och så här års är de överhopade av jobb så hon blev så glad när jag tog över krukorna. Och gladast blev jag då son och sonson kom hem innan jag var klar, för då fick jag krama på dom!

4.  Vad är något du kommer göra för din egen skull i helgen?
Jag ska bara njuta av att solen skiner, altanen är klar och flera olästa böcker väntar!


5.  Ser du glaset som halvfullt eller halvtomt?
Det är halvfullt. Kan väl inte vara halvtomt!?
Men. . . . .


Skååål,
och trevlig helg!

¤¤¤¤¤¤¤












Kommentarer

  1. frukost på altanen är väldigt trevligt. ska njuta av sol och grönska i helgen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är så mysigt att äta ute, men det får inte vara direkt i solen.

      Radera
  2. Vilken helt underbar altan du har. Så smart med nätet där. Din altan ligger ju på markplan (uppenbarligen;-), men jag hade samma erfarenhet igår och idag - med den gula geggan på balkongens golv och på allt annat som finns i min oas. Så jag tog fram dammsugaren utan ens morra;-)
    Frukost på altanen har jag intagit i nästan två veckor nu. Så jag påstår att det ÄR sommar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst blev den fin, min altan. Jag är så himla glad för den! Och min framsida blev också bra, men där är det ofta för varmt. Jaa, det ÄR sommar!

      Radera
  3. Jag tyckte det blev mysigt med nätet för sänghimmeln där ute . Frukost ute är väl det absolut bästa med sommaren, dom dagar det går att sitta ute. Ha en riktigt härlig helg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men nätet fyller ju sin funktion. Det är en stor björk som släpper ner en massa hängen så även då är nätet bra. För att inte tala om myggen, som bara älskar mig. Men det är ju tur att någon gör det! Ha en underbar helg du också!

      Radera
  4. Härligt med balkongfrukost och kunna hjälpa andra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mat smakar bättre ute! Två flugor i en smäll: dels hjälper jag min sonhustru, och dels får jag ju chansen att träffa dom, vilket aldrig kan bli för ofta (för mig). Undrar om dom tycker detsamma! ;)

      Radera
  5. Så smart med sänghimmeln, tyckte det passade väldigt bra ändå. Så mysigt med frukost på altanen. Vad snällt att du hjälpte till med krukorna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Funkade fint med sänghimmeln! Rent nöje, och inte snällhet! Älskar min sonhustru, som jobbar för mycket!

      Radera
  6. Så mysigt det ser ut med frukost i det gröna! Vår bästa tid är nu! Så fint av dej att fixa i son och sonhustruns trädgård. Vår äldsta sons flickvän och tillika mamma till vårt barnbarn jobbar också med revisioner...tror också hon har mycket att göra nu på jobbet, sonen är pappaledig just nu.
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är mysigt! Ssu-Pi jobbar verkligen häcken av sig första halvan av året! Efter att själv ha varit sjukskriven för utbrändhet, så tycker jag INTE att det är bra! Ha en fin helg du också!

      Radera
  7. Vilken härligt mysig altan du har! Som gjord för lugna stunder med en bra bok och kanske lite fågelkvitter!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, där njuter jag verkligen! Förra året tog jag t.o.m. en powernap där då och då, Blir nog så i år också när det blivit lite varmare. Sköt om dig!

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ensamhet...

Fem en fredag v. 4: Isbrytare

Måndagstankar i v. 30