Fem en fredag v. 22: Accessoarer

Sjung om studentens lyckliga da´r
låtom oss.....

Studentmössan, får man väl säga, är studenternas främsta accessoar

Ja idag är det studentutspring här i sta´n  och det är nog många ungdomar som med glädje sett fram emot den här dagen! Föga vet de vad som väntar dem! 😉

Vi som inte tar studenten nöjer oss med att besvara elisamatilda.se:s fredagsfrågor, som idag handlar om accessoarer.

1.  Vilka kläder skulle du kunna gå i en hel helg?
Vida mjukisbyxor med resår i midjan (helst med fickor), ett linne och så en storskjorta att slänga på sig.

2.  Förutom solkräm, hur skyddar du dig mot solen?
Jag använder inte solkräm. Tokigt va! Men jag undviker ju också solen i möjligaste mån. Solglasögon och parasoll är min melodi. Jag älskar när det är sol så klart, men inte att sitta mitt i gasset.

3.  Vad bär du med dig varje dag?
Glasögon, hörapparater, klocka och någon form av halsband.


4.  Har du klockan på vänster eller höger arm?
På vänster, och jag tror, som elisamatilda, att det är för att jag är högerhänt. Den hand man använder mest slår ju också i olika saker oftare, så jag tror det är därför som klockan får sitta på motsatt arm.


5.  Vilken typ av accessoarer bär du oftast?
Jamen det är ju klocka, glasögon och något halssmycke. Försöker färgmatcha klockarmband och glasögon till kläderna jag har. Glasögonen som jag alltid sprang och letade efter förut, har jag satt i en hållare för rostat bröd och ställt dem på en hylla i badrummet. 
När det gäller halsband så tycker jag om material som keramik, trä, ben och sten. Naturmaterial m.a.o.

Det här är mina favoriter! 
Det svarta t.h. använder jag oftast. Det lilla tunna med stenen
har jag när jag bara är hemma. Trolltrumman i mitten hade jag
alltid när jag vandrade i fjällen.

¤¤¤¤¤¤¤

Trevlig helg på er!









Kommentarer

  1. Jag gillar också mjukisbyxor och storskjorta eller en rymlig tröja. Sitter kvar efter pandemin tror jag.
    Smart att ha en bestämd plats för glasögonen för det är inte kul att leta.
    Ha en skön dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är så skönt med rymliga kläder som inte sitter åt någonstans. Ha en fin helg!

      Radera
  2. Glömde det där med fickor! Har aldrig det trots att jag verkligen skulle behöva det till alla småverktyg...
    KRAM-Susie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Måste ha ficka för mitt lipsyl! 👄

      Radera
  3. Kul att läsa dina svar. Glömde helt bort glasögonen och mobilen som man alltid har med sig! Lustigt nog har jag min klocka på vänster arm, trots att jag är vänsterhänt?
    Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Glasögonen är bara ett måste och det borde ju mobilen också vara, men. . . .Ha en fin helg!

      Radera
  4. Glasögon har du en del att välja på ser jag! Mina sitter alltid på nästan el. ligger på nattduksbordet, så ingen risk jag slarvar bort dem.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är kul med glasögon, men det är vissa jag gillar bättre så då blir det ofta dom paren. Dock ett par i taget! 😏

      Radera
  5. Svar
    1. Fickor är bra att ha (för Lypsylen)

      Radera
  6. Vilka vackra smycken! Tidigare i livet kände jag mig oklädd om jag inte bar smycken, numera går jag helt naken (men med kläder på..) på smycken. Vet inte varför det blivit så. Nu då jag packade inför senaste flytten gick jag o dotter och dotterdotter igenom alla mina smycken, de som har något pengavärde och de fick ta vilka de ville ha. Så nu har jag inga andra än en drös med gamla förlovnings. och vigselringar, tänk, dom var inte intresserade av dem! Önskar jag kunde använda solglasögon, men jag har helt enkelt ett dåligt mörkerseende.. Dina kläder skulle jag kopiera rakt av, så vill jag också gå klädd! Helgkram från pörtet

    SvaraRadera
  7. Är impad över din fyndighet att ställa glasögonparen i ett ställ för rostat bröd. Så himla smart! Det hade jag aldrig kommit på. Åt andra sidan har jag bara 2-3 par så... Smyckena gillar jag, de är annorlunda, vilket alltid "underlättar" för mig;-)
    Har bara två färgglada klockor. Typ när batterierna i ena klockan är slut byter jag till klocka nummer 2 tills jag kommer ihåg att köpa nya batterier till klockan nummer 1. Bär också klockan på vänster hand.

    SvaraRadera
  8. Det är skönt med bekväma kläder. Jag använder inte heller solskydd, har inte gjort det de senaste åren. Smart med hållaren för det rostade brödet till glasögonen.

    SvaraRadera
  9. Jag har precis som du många klockor och många glasögon. Fiffigt med rostbrödsstället, jag har hängt mina på en klädhängare ...

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ensamhet...

Fem en fredag v. 4: Isbrytare

Måndagstankar i v. 30