Fem en fredag v. 32: Aktiviteter

Den här veckan är det Aktiviteter som gäller hos elisamatilda.se

1.  Vad gör du när du känner dig aktiv?
När jag går på gymmet eller promenerar känner jag mig aktiv. Men också när jag hittar på olika aktiviteter, som konserter, utställningar, loppisar m.m. och lyckas "lura" med mig någon.


2.  Vad gör du när du lär dig något?
Då går jag på någon kurs eller utbildning, läser en bok eller upplever något i verkligheten. Men framför allt tycker jag att jag lärt mig mycket under livet genom goda samtal med kloka människor i alla åldrar. Både privat, men inte minst genom mitt yrkesliv!

3.  Vad gör du när du har tråkigt?
Jag läser, skriver, kanske t.o.m. städar en vända. Fast jag unnar mig också att ha tråkigt ibland. Då tänker jag bra! Att bara sitta och älta, det är inte heller det sämsta!


4.  Vad gör du när du gör något för dig själv?
Då tar jag en låååång dusch, gör en hårinpackning, fixar fötter och tår (i den mån jag kommer åt), plockar ögonbrynen (dom som finns kvar) och njuter av all tid jag har! Och längtar efter ett badkar!


5.  Vad för aktivitet vill du prova på?
Jag skulle vilja bli Café-ägarinna!
Under något år på 80-talet hyrde jag och min syster ett litet gult hus här i vår lilla stad. Nu står det tomt, och jag tycker att någon skulle öppna ett Café där. Det är en liten oas mitt i centrum! Huset är K-märkt, men jag har mina aningar om att man låter det stå och förfalla så att man sedan kan få tillåtelse att riva det. Det är ett förfarande som man ägnat sig åt gällande många äldre hus här i sta´n. Det vore en sorg!
Tyvärr har jag inga pengar och kan dessutom inte baka, så det blir nog inte av!



Så min andra aktivitet som jag skulle vilja prova på, är att lära mig teckenspråk. Det är så ofantligt vackert tycker jag! Det är väl ingen som missade mannen som för några år sedan teckenspråkstolkade under en melodifestival. Han var den absoluta behållningen av hela tillställningen. Jag tror också att det är ett mer realistiskt alternativ att prova på?! 😳


¤¤¤¤¤¤¤

Ha nu en riktigt trevlig helg!












 

Kommentarer

  1. Man lär sig något hela tiden, hoppas du får det fint i London.

    SvaraRadera
  2. Var i London 9 dagar i slutet av juli början av augusti, och kan du tänka dig, det regnade 1 (en) dag! Och det var inte bara vädret som var bra, utan hela vistelse! Vi bodde hos goda vänner, och gjorde dagsutflykter både i centrum och utanför. Det var toppen!

    SvaraRadera
  3. Jag är så impad över att barnen i föris nu får lära sig teckenspråk. Noelle som är 2½ kan riktigt många tecken! Jag är nog för gammal för att kunna minnas sånt. jag lär mig något varje dag och tappar bort det direkt. Varje sommar rabblar jag växter jag ser, nästa vår får jag börja om på ny kula för då har jag glömt namnen...
    Café är en dröm för många. Jag har varit krögare, helt sådär apropå. Vi köpte ett värdshus och vandrarhem ute på vischan, jag som bara jobbat med ekonomi. Skaffade en massa djur också, o lagade mat både i restaurangen men också till konferensgäster. Det var tider, så roligt! Men slitsamt! Min kropp gav upp efter två år o har aldrig riktigt repat sig. Borde börjat tidigare, men visste inte bättre... Läser här att du varit på London-besök, skoj! Man är ju inte lika väderberoende när man är turist i storstad. Förstår att ni hade trevligt. Ha en skön helg på hemmaplan

    SvaraRadera
  4. Att bara sitta i soffan/fåtöljen och inte göra någonting, bara vara är en lyx vi pensionärer borde njuta av oftare. Okej, vi har ju sällan tider att passa, förutom läkarbesök...) men att inte göra någonting och filosofera låter bra! Och det kan man göra i ett badkar också. Jag lovar. För när vi hade stambyte i vårt hus var det bara två hushåll som ville behålla sitt badkar, och ett var vi. Jag skulle inte överleva vintern utan mitt älskade badkar.
    Synd med det fina gamla huset! Det gör ont i mig att se att kommunen låter det bara förfalla...

    SvaraRadera
  5. Det hade varit spännande att lära sig teckenspråk, och bra att kunna.

    SvaraRadera
  6. Kör på med teckenspråk vetja! Gångbart i hela världen!

    SvaraRadera
  7. Jag längtar också efter ett badkar! Badar i badkar så fort jag kommer åt, dvs på hotell! Sist var faktiskt förra söndagen! Teckenspåket, ja, visst vore det kul att kunna! Ha det fint!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ensamhet...

Fem en fredag v. 4: Isbrytare

Fem en fredag v. 11: Blandat