Fem en fredag v. 33: Fantasi

Veckans fredagsfrågor hos https://www.elisamatilda.se handlar om Fantasi.
Lite sen i vändningarna avger jag mina svar idag och låtsas att det är fredag.

1.  Finns det någon fiktiv värld du gärna hade besökt?
Jaa, det finns ganska många.
En av dem är Narnia, ni vet den där några barn går in i ett klädskåp och hamnar i en magisk värld.
När andra kommer ut ur garderoben, har jag gått in. 
Kanske, kanske att jag också hamnar i en magisk värld.
Men icke då! Jag hamnar i precis samma värld som utanför, fast kanske lite rörigare!


2.  Är du bra på att komma på idéer?
Jag är en riktig idéspruta!


3.  Är du en drömmare eller realist?
Jag är en realist, men full av drömmar.


4.  Vad fantiserar du om?
Om stort som smått. Ibland kanske bara om något smarrigt att äta!

För:


5.  Om du fick önska, vad skulle finnas i världen som saknas idag?
Då skulle jag återgå till den fiktiva världen, hos Nalle Puh och hans vänner i Sjumilaskogen, och önska att vår värld var lite mer som deras. En värld där man möts av vänskap, vänlighet, acceptans och fantasi, och där humorn och värmen finns gentemot sig själv och sina medmänniskor. 
Så bra det vore!


¤¤¤¤¤¤¤

Ha en underbar helg!














Kommentarer

  1. Vilka härliga illustrationer till dina svar. Undrar vår du hittar bilderna/teckningarna. Speciellt den som illustrerar Narnia är så himla bra. Tvåan och trean - där är vi lika. Kul:-)

    SvaraRadera
  2. Narnia är fin, sett filmatiseringen, maken har en tjock bok. Kul svar.

    SvaraRadera
  3. Hahaa! Älskade svaret på fråga fyra, eller den där "skylten" om att fokusera på att bli längre :-)
    Det är SÅ kul att läsa andras svar på Elisas frågor. Fint att hon orkar hålla på, fler och fler kommer ju med och nya bloggare lär känna varandra.

    SvaraRadera
  4. Jag bara sitter och gapar. Jag hade svarat nästan exakt som du på de frågorna. Kram

    SvaraRadera
  5. Jag instämmer i "Att gå ner i vikt är inte min grej....."
    KRAM-Susie

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ensamhet...

Fem en fredag v. 4: Isbrytare

Fem en fredag v. 11: Blandat