Fem en fredag v. 35: Process

 Denna vecka handlar fredagsfrågorna, från elisamatilda.se, om Process

1.  Vad börjar bra men slutar dåligt/sämre?
Här får jag absolut hålla med elisamatilda! 
Jag är jättebra på att starta upp massor med projekt, men jag är inte lika bra på att genomföra dem. 

De här garnerna växtfärgade jag för att väva med. Det var för massor av år sedan, och de ligger fortfarande kvar i skåpet.
Albumen till mina barnbarn. Det ena är klart men det andra bara ligger där. Tänk om jag dör innan det är klart. Då är det ju bara Emil som får ett! 

Har också börjat skriva om kurser och utbildningar som jag gått, och börjat sortera foton på datorn.
 Och massor av andra projekt. Sedan blir det bara liggandes! Vad är det för fel på mig?

2.  Vad är spännande i början och slutet men tråkigt i mitten?
Jag älskar att flyga, och speciellt starten. Landningen är jag mer kluven till, men då är vinsten att man nått destinationsorten. Men på långa flygresor är mellantiden jättetråkig.

Här har vi mellanlandet på ön Bonair i Karibiska havet, på vår resa till Peru. När vi kom fram till Lima hade vi varit på resande fot, eller rättare sagt på flygande vingar, i 18 timmar. DET var tråkigt! 
Planet hette förresten Moder Theresa, vilket kändes tryggt!

3.  Vad är gott men egentligen inte!
Som den läckergom jag är, så gillar jag ju det mesta. Men ska jag säga något så blir det lutfisk, för det smakar i stort sett ingenting! Det är ju tillbehören, sås och potatis, ärtor och kryddor som smakar. Men nu för tiden har jag aldrig det till jularna. Det var nog mest min mamma som ville ha lutfisk.


4.  Vad känns jobbigt i början men bra när du är färdig?
Helt klart att gå på gymmet! Både att masa mig dit och att sätta igång med uppvärmningen. Men jag känner mig så oerhört duktig och nöjd när jag är klar där! Och jag vet dessutom att jag har mycket ondare i mina leder om jag inte går dit, och då är det värt en timme två gånger i veckan. Dessutom är det en massa trevliga människor där så det väger upp!

5.  Vad var du snabb på tidigare men som nu går långsammare?
Det mesta går betydligt långsammare nu än tidigare. Till och med tankarna, eller kanske man ger sig själv tid till eftertanke!? Allt behöver inte gå fort längre. Det viktiga är att se positivt på livet!

Och där har jag suttit i 30 minuter nu! 😁

¤¤¤¤¤¤¤

Trevlig helg mina vänner!














Kommentarer

  1. Fotona försöker jag sortera direkt i mappar... Lutfisk äter jag inte så ofta men helt ok.

    SvaraRadera
  2. Jag sorterar också mina foton i mappar, men på dem står det bara datum då de tagits. Därför skriver jag en lista om vilka som finns med och var de är tagna. Det är bra om jag letar efter foton på en speciell person t.ex.

    SvaraRadera
  3. Toppensvar säger jag som ler med hela ansiktet. Gym har jag testat och dog nästan av tristess. Skulle det finnas ett nära min bostad skulle jag överväga, men att åka buss är trist o att åka buss för att göra något ännu tristare, nääää...men jag vet ju hur nyttigt det är, om man låter bli att lägga sig på löpbandet! Projekt ja, det finns så myckel kul man kan göra, men jag saknar numera orken. Jag fotar och bloggar och går promenader med prinsen, målar och läser, sen orkar inte jag mer.Det måste bero på att allt tar sån jäkla tid nuförtiden, kan man köpa ett par extra timmar tro?
    Hoppas du får en fin första hösthelg, här börjar hösten med regn...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det går väl an att lägga sig på löpbandet, bara ingen sätter igång det! Men jösses Paula! Det låter som om du är väldigt aktiv! Men extratimmar behövs. Ska kollar om dom har några när jag går på loppis nästa gång.
      Här har det stått som spön i backen! Lite mindre regn idag, men inte lockar det till utevistelse för min del i alla fall. Ha en härlig helg du också!

      Radera
  4. starta projekt, ja, det är jag väldigt duktig på. har så många UFO:n som ligger i korgar och påsar. och det är väldigt bra tänkt. jag förstår precis vad jag tänkt. lutfisk gillar jag men ingen annan i familjen, tyvärr. en timme på löpbandet! usch! barnbarnsböcker är på började, men väldigt långt ifrån klara. och långsamt går det mesta. och alla foton...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den lättaste delen är att starta upp saker, men sedan. . . .

      Radera
  5. Du är härlig:-))))
    Såklart har du rätt. I vår ålder är det egentligen idé längre att sätta upp projekt, eller att planera nåt i förväg. För det mesta brukar det fallera. Alltså har jag slutat med det, annars blir jag ju bara besviken.
    Håller helt med dig om långa flygresor. Lyckas jag med att somna, vilket jag klarade bättre ju äldre jag blev så är det mindre tråkigt;-)
    Så duktig du är att gå till gymmet. Jag skulle nog troligen inta samma position på bandet som kvinnan på bilden - hahaha:-)
    Å visst är det lite roligt att det mesta går långsammare nuförtiden. Man kan ju vända det till nåt positivt och säga att vi njuter mera...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker att det är alla projekt som håller mig igång. Att jag sedan inte slutför dom kan ge mig lite dåligt samvete, men då tänker jag att: En vacker dag så!
      Har svårt att somna när jag är på resande fot, och det gäller både i luften och på land.
      Men helt klart tror jag att vi njuter mera av den tid vi har nu! Det var svårt att hinna med njutningen när man var aktiv i arbetslivet. Ha en fin helg full av njutningar nu!

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ensamhet...

Fem en fredag v. 4: Isbrytare

Fem en fredag v. 11: Blandat