Fem en fredag v. 42: Egenskaper

Idag är det fredag igen, och denna dag väcktes jag av telefonen kl. 11.30! Jag var hos fysioterapeuten igår och fick en kortisonspruta i mitt knä, och jag vet inte om det kunde vara den som påverkade att jag vaknade mitt i natten av att jag hade världens huvudvärk. Upp och tog en huvudvärkstablett. Somnade om och sov alltså till halv tolv. Gamla människan! 

Men nu har jag i alla fall kommit så långt så jag ska besvara elisamatilda.se:s fredagsfrågor.

1.  Vad är du för kort för att göra?
 
Jag kan inte längre se ner på min familj! 😉 Alla, utom min sonhustru, har växt om mig. Jaa, ska sanningen fram så har jag aldrig sett ner på någon av dem. Tvärt om så har jag sett upp till dem, och är mäkta stolt över var och i min lilla fyrklöver!
Den här bilden är tagen för exakt 6 år sedan, och nu är både Emma och Emil längre än mig!
Jo, så här uppklädda är vi när vi ska gå på fest! 

2.  Vad är du för envis för att göra?
När jag väl har bestämt mig för att göra någonting, så blir det oftast så.

3.  Vad är du rädd för att göra?
Jag är rädd för att ge mig ut på djupt vatten, i alla bemärkelser. Min simkunskap är ett skäl!

Men jag är också väldigt rädd (eller kanske dålig på) för att be om hjälp!

4.  Vad är du för lat för att göra!
Att städa i mina lådor med underkläder och sockar. Det fattas resår här och där, en del är för smått och en del är alldeles urtvättat. De här trasorna används aldrig, men får bara ligga kvar, till ingen nytta!

5.  Var är du för ung för att göra!
För att sluta drömma! 

¤¤¤¤¤¤¤

Trevlig helg önskar familjen Adamms!

som alltså är våra förebilder! 👋





















Kommentarer

  1. min simkunnighet är helt ok, besöker badhus både med 1,3,7,9,12- och 14-åringen, ber om hjälp, det är trevligt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är dålig på att simma! Om jag badar i sjö/hav, så kan jag gå ut så långt jag bottnar, och sedan simma inåt, men om jag inte känner botten under fötterna får jag panik! När jag arbetade inom förskolan så gick jag en simkurs, men det hjälpte föga.

      Radera
  2. simmar sådär. men jag vågar mig ut på djupt vatten. kasta obrukbara strumpor, gamla BH:ar och trosor har jag inga problem med. önskar att jag kunde sluta äta choklad

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att kasta saker är bara att orka ta tag i saker som man egentligen tycker är oviktiga. Choklad är gott! Så det tänker jag inte ta tag i! 😋

      Radera
  3. Alltså det händer mig ofta att jag vaknar "mitt på dagen". Du hade en möjlig ursäkt. Det har jag också - jag lägger mig sällan förrän midnatt/klockan 01.

    Vilken vacker svärdotter du har. Barnbarnen är ju hur fina som helst dom också. Sonen är en kopia på din grabb. Dottern är mera lik sin mor:-)
    Har alltid varit sportig, men simning har aldrig varit min grej heller. Jag kan bröstsim, och det helst i en pool som är 5mx25m. Skulle aldrig våga mig ut till havs till exempel.
    Att be om hjälp - nej, det ligger inte för mig heller. Inte än i alla fall;-)
    Vad gäller underkläder och sockor så har jag konstigt nog koll där. Eller fel, jag slängde en massa för några veckor sedan, och då hade de legat länge i lådan...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är ju också en nattuggla, men det var jag inte den här kvällen. Så det var nog kortisonet som däckade mig.
      Min sonhustru är vacker både utanpå och inuti! Här var alla tagna av stundens allvar. Vi representerade ju Familjen Adamms, och då ler ingen utom farmodern! Jag brukar säga att barnen är avbilder av sin farmor! Men får aldrig medhåll från något håll! 😏
      När det gäller simningen och att be om hjälp så är du och jag ganska lika, och då ska jag göra som du med underkläderna också! 🥴 Kanske! Trevlig fortsättning på helgen!

      Radera
  4. Så bra och fiffiga svar du levererar. Jag glömde helt bort att jag fortfarande drömmer, både om det ena och andra...Simma ja, jag gillar att simma, men inser att skulle jag hamna i vattnet mitt ute på havet där vågorna guppar skulle jag inte klara mig länge...Fina familjen, längden är ointressant i sammanhanget, jag är nog kortast förutom barnbarnsbarnen (som är tre år) i familjen. Ha en mysig h östhelg/Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är drömmarna som håller oss vid liv i mångt och mycket! Vilken tur att du inte är kortare än barnbarnsbarnet! 😄 Men som sagt var: Sträck på dig, och använd stege vid behov! Ha det gott i ditt lilla anonyma P...., ja du vet. Kram!

      Radera
  5. Superlat är jag numera! Gör absolut inget utom att röra ihop lite mat - men då ska alla tillbehör vara inhandlade och framplockade. Och är det nåt besvärligt som ska skäras då måste det också vara uppskuret... Fast jag måste erkänna att det för en som alltid gjort en massa tidigare är fruktansvärt trist. Simma är jag däremot jätteduktig på, har t.o.m. tävlingssimmat som ung, och tror att det vore en jättebra träning för mig - men det hjälper ju inte när min gubbe inte längre orkar (inte vill) göra iordning poolen och i havet vill han inte att jag ska vara...
    KRAM-Susie

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ensamhet...

Fem en fredag v. 4: Isbrytare

Fem en fredag v. 11: Blandat