Fem en fredag v. 43: Tid

 Nu ska jag ta mig tid att svara på elisamatilda.se:s fredagsfrågor.

1.  Är du tidspessimist eller optimist?
Jag är alltid ute i god tid. Tycker det är väldigt respektlöst att låta människor vänta på mig! 
Det är nästan värre än att sitta och "plippa" med mobilen när man ska umgås med folk!
2.  När går tiden som snabbast?
Alltid! Tiden bara rinner iväg, och det skrämmer mig lite. Det gäller att ta vara på den!
3.  När går tiden som långsammast?
Aldrig! Ibland har jag svårt att hinna med!
4.  Var spenderar du mest tid?
Absolut att jag spenderar mest tid hemma, till skillnad från då jag arbetade. Åtta timmars 
arbetsdag + resor gjorde att tiden hemma blev allt för kort och komprimerad. Som tur var 
trivdes jag alltid på jobbet.
5.  Till vad under veckan har du behövt lite extra tid?
Att leta mig fram till olika adresser. Fick remiss till röntgen i en annan stad och mottag-
ningen låg i ett industriområde på andra sidan stan från där jag kom in. 
Köpte också ett bord på Blocket, i samma stad men en annan dag. Då fick jag skjuts av 
sonen som hade GPS, så det blev betydlig lättare.

¤¤¤¤¤¤¤

Ha en trevlig helg!

Kommentarer

  1. jag är känd att hålla tider... om jag är sen, vet folk att något har hänt (nu har man ju mobiler)
    Tiden rinner inte i väg, ganska lagom takt nu.

    SvaraRadera
  2. Den där klockan är verkligen jätterolig! Snacka om illustration till uttrycket "tidens gång"!

    SvaraRadera
  3. Är tidsoptimist av naturen men tidspessimist pga maken...så jag kommer oftast i tid

    SvaraRadera
  4. Det är inte många som "erkänt" att de ofta är sena. Kanske är vi så duktiga, jag är som du. Jag undrar också hur sjutton man hann leva när man jobbade och satt på bussar och i bilar till och från. Ett par timmar sen var det dags för sängen. Så bra vi har det nu! Trevlig helg

    SvaraRadera
  5. Himla kul klocka! Å håller med dig, tiden rusar fram....jag hinner inte med!!! Ha en fin helg!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ensamhet...

Fem en fredag v. 4: Isbrytare

Fem en fredag v. 11: Blandat