Fem en fredag v. 44: Läskigt

 Tala om novembermörker! Nu har nästan alla löv fallit av från björken på min baksida. Löven ligger på min altan, och grannarna i huset mitt emot har snart full insyn. Regnet öser ner, och vinden piskade mig i ansiktet när jag för någre timmar sedan haltade iväg till min fysioterapeut. Det är höst! Nu ska jag tända ljus och bara ha det bra här inne i stugvärmen. Men först ska jag svara på elisamatilda.se:s fredagsfrågor.


1.  Hur lättskrämd är du?
Inte speciellt mycket.
2.  Vad tycker du är läskigt?
Att ha persiennerna uppfällda när det är mörkt ute och ljust inne! Jag ser ju inte om det står någon där!
3.  Har du fått besök av barn för bus eller godis i veckan?
Nää, inte ett enda litet monster har dykt upp. Och kommer de idag, så är det för sent! 
Godiset är uppätet! 
4.  Vad klädde du senast ut dig till?
Gillar att klä ut mig. Sist var nog som hönan Agda. Hon brukar dyka upp till påsken.
Men nu är det ju häxornas tid, eller?!


5.  Har du någonsin upplevt något övernaturligt?
Ja det har jag. En gång när jag var 11-12 år, och en gång när min pappa nyss dött.
Det var helt olika upplevelser, men ingen av dem skrämde mig.

¤¤¤¤¤¤¤

Trevlig helg!




Kommentarer

  1. just nu skiner solen fint, passa på att njuta av de stunderna. Fint kort, roligt klä upp sig ibland.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ingen sol de senaste dagarna i min lilla stad.

      Radera
  2. Tycker också att det är läskigt med uppdragna persienner. Särskilt när jag ska sova.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Innan jag flyttade hit för två år sedan bodde jag på landet. Där hade jag aldrig fördraget. Men det känns annorlunda att bo på nedre botten i stan!

      Radera
  3. Vilken rolig bild på dig! Du är mycket lik Anna-Lena på bilden:-)
    Det är bara Klimakteriehäxan som fick besök av små monster på Halloween, ingen annan. Kanske en tradition som håller på att dö ut. Alternativt att man ju inte har fri tillgång till lägenheterna i ett flerfamiljshus längre...
    Jag bor ju högre upp än du, så jag har ingen insyn alls från något håll. I sovrummet är persiennerna alltid nedfällt.
    Sedan är det förvånansvärt många som har varit med om något övernaturligt - märkligt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du BP, det där visar mitt rätta element! 😄Jag tror det har blivit lite rörigt med vilken dag busbarnen ska springa runt, så därför har det avtagit. Sen kanske barnen tittar på monster och vampyrer på sina mobiler och får en godispåse av föräldrarna i stället.
      När det gäller det övernaturliga så tror jag att det finns någoting mera än det här livet. Vad vet jag inte, och det är väl allmänt vedertaget att man bara ska tro på det man kan se och ta på. Men jag vet inte om det är så enkelt....?!

      Radera
  4. underbara häxa! För typ 20 år sedan klädde exet och jag ut oss på halloween och åkte hem till dottern och barnbarnen. De blev superrädda för oss, yngsta tjejen hon grät! Sen dess har jag struntat i utklädning, haha. Inte har jag fått uppleva något övernaturligt heller, det är verkligen synd ommig! Jag har inga persienner! Men, nu bor jag på tredje våningen utan insyn så behöver dem inte heller. Minns en gång när vi bodde mitt i skogen i en liten stuga. Vi hade terrassen som sovrum, alltså ett litet rum strax innanför ytterdörren med en massa fönster åt två håll. När jag vaknade en morgon glodde en jättestor älg in på mig! Då blev jag rädd må du tro! Kram från pörtet

    SvaraRadera
    Svar
    1. Där har jag verkligen hamnat i mitt rätta element! 😜Men det gäller att inte skrämma slag på sina nära och kära! Även om jag tycker det är lite kul att skrämmas ibland! Vilken tur att du bor så högt nu så inga älgar kan glo in. Där skulle jag också ha blivit skrämd om en stor älg stått och glott på mig när jag vaknade! När det gäller det övernaturliga så gäller det att ha alla sinnen öppna! Rätt vad det är så....... Kram till dig i Pörtet!

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ensamhet...

Fem en fredag v. 4: Isbrytare

Fem en fredag v. 11: Blandat