Fem en fredag v. 46: Glada timmen

Glada timmen är fredagens ämne hos elisamatilda.se. Här kommer frågorna och mina svar.

1.  Vilken tidpunkt under dagen är du vanligtvis mest glad?
Beror lite på vad jag ska göra under dagen. Men för en morgontrött person som mig är det defintivt inte morgonen. Kan inte ens äta frukost den första timmen, men se´n så! 
2.  Var någonstans umgås du helst?
Hemma, och gärna vid köksbordet. Där kan man äta och prata och spela spel.
3.  Vad tycker (eller tyckte) du om att umgås med kollegor?
Har alltid haft härliga arbetskamrater så det har känts bra att umgås med dom. För det mesta har det varit hemma hos någon, eller på jobbet efter arbetstid. Ljusstöpning, lek, spel och glamm. En period kom vi till jobbet en halvtimme tidigare för att göra avslappning tillsammans innan vi började. En favorit var "Skratta dig friskare" med Lars-Eric Unestål. Gissa om vi tog emot våra familjer med ett leende på läpparna dessa morgnar! 
Det är snart 14 år sedan jag gick i pension, som den första i ett gäng på fyra, och vi träffas fortfarande ett par gånger om året. Och har alltid lika mycket att prata om. Det är härligt!
4.  När testade du senast något nytt att dricka (alkohol- eller alkoholfritt)?
Det är inte riktigt som det ser ut, varken på det ena eller andra sättet! 😁 Min sonhustru hade med sig en bag in box till mig, men den innehöll inte vin utan äppelmust från deras trädgård. Eftersom den inte fick plats i mitt lilla kylskåp så tänkte jag att den kommer att bli förstörd om den står framme. Men ingen risk! Den var så himla god, så swisch så var boxen tom!
5.  Vad gör du helst efter en riktigt lång dag?
Läser lite, eller tittar på TV, eller..... Jag bara är!
¤¤¤¤¤¤¤

Trevlig helg gó vänner!












Kommentarer

  1. köksbordet är en plats där vi gärna sitter även om vi är många. tänkte faktiskt köpa något sällskapsspel till barnbarnen i julklapp. det svåra är att veta vad som är lagom till dem eftersom jag själv aldrig varit förtjust i sällskapsspel. men nu är det roligt att spela med dem.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Köket är en mysig plats att umgås i. Mina barnbarn är 14 och 17 i december, och dom tycker fortfarande att det är jättekul att spela spel.

      Radera
  2. Kul att du också var/är lyckligt lottad med trevliga arbetskompisar. Hade samma tur som du och umgås också fortfarande med några av dom. Jättekul!
    Den där BiB:en gillar jag skarpt. Så smart! Har faktiskt aldrig sett BiB:ar för "hemgjort" cider. Men guuuu så smart! Och öppningen fick mig att skratta högt kan jag säga.
    Köksbordet har alltid varit det perfekt stället för sammankomster, diskussioner och inte minst kräftskivor:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är man verkligen glad över. Det gör himla mycket att man trivs ihop. Arbetet är en stor del av ens liv under så många år.
      Visst var det en fräck BiB!
      Köksbordet är underskattat. Nu har jag ju ett ganska litet kök, men vi får i alla fall plats en fem/sex personer runt bordet.

      Radera
  3. Köksbord är bäst, men då ska de vara stora, jag har plats för två personer, lite väl litet alltså,. Så det blir soffhäng hos barnen istället. Jag hade härliga kollegor när jag jobbade på bank och vi umgicks mycket på fritiden. Får inbjudan till återträffar men har hittills tackat nej då det är långt bort i storstaden.Sista yrkesåren drev vi eget företag så då var det bara exet och jag...o vi umgicks...24 timmar om dygnet, haha!Men visst är det väl skönt att slippa stressa upp och jobba! Bara göra det man får lust med. Och...gå ut med jycken oavsett väder. Helgkram från pörtet

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har ett betydligt mindre bord än vad jag har. I min allra första lgh, r.o.kokvrå, hade jag ett slagbord, med två skivor. Det var 1964. Det bordet har jag som arbetsbord i mitt lilla omgjorda "arbetsrum". Lite vingligt är det allt, men funkar fortfarande bra!
      Det är otroligt skönt att slippa stressa iväg till ett jobb nu. Men det är vi värda efter ett låååångt arbetsliv! Ha det gott! Kram!

      Radera
  4. Jag skrattade gott om damen med skylten om urinblåsan. Den stämmer faktiskt...
    KRAM-Susie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst gör det! Fast jag går ofta och lägger mig igen, om klockan inte är allt för mycket! Kram!

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ensamhet...

Fem en fredag v. 4: Isbrytare

Fem en fredag v. 11: Blandat