PopulÀra inlÀgg i den hÀr bloggen
Fem en fredag v. 14: Verb
Fredagen den 8:de april, och full snöstorm utanför fönstret. Det Ă€r vĂ„ren det! Som tur Ă€r sĂ„ dyker elisamatilda.se:s frĂ„gor upp trots det. De behöver ju inte fĂ€rdas i snöstorm. 1. NĂ€r lĂ„nade du senast? Jag lĂ„nade en vĂ€ska av en god vĂ€n i förra veckan. Hon har inte fĂ„tt tillbaks den Ă€nnu, dĂ„ jag ska anvĂ€nda den i morgon. Jag ska pĂ„ 50+50-kalas! PĂ„ 50-Ă„rskalas har man hatt och handvĂ€ska, det vet ni va! Det vĂ€rsta Ă€r att den ena 50-Ă„ringen Ă€r nĂ„got av en miljö- och djuraktivist, och vĂ€skan Ă€r av krokodilskinn. Men den Ă€r köpt i Argentina pĂ„ 60-talet, dĂ„ man Ă€nnu inte var sĂ„ medvetna om djurs rĂ€tt, sĂ„ det mĂ„ vara förlĂ„tet. I annat fall blir jag vĂ€l utslĂ€ngd! đ MĂ„ste sĂ€ga att jag tycker den Ă€r vĂ€ldigt snygg, men det skulle jag aldrig sĂ€ga till födelsedagsbarnet! 2. NĂ€r badade du senast? Ojojoj, det Ă€r lĂ€nge sedan det! Jag Ă€r inte pĂ„ nĂ„got sĂ€tt ohygienisk, men badkaret har vĂ€l nĂ€stan avskaffats nĂ€r man bor i lĂ€genhet (tyvĂ€rr), sĂ„ det fĂ„r rĂ€cka med en dusch. Badat utomhus ha...
Selfie nr 11
Nu Àr det dags igen att svara pÄ Ainas Selfie -frÄgor. Och nu vet vi vÀl alla hur det gÄr till? Tolv nyckelord dÀr svaren hÀnger ihop genom att sista bokstaven i första svaret blir första bokstaven i andra svaret o.s.v. NÀr du svarat lÀgger du in en lÀnk i Ainas blogg https://klimakteriehaxan.se sÄ att alla kan hitta och lÀsa! Nu till frÄgorna! 1. Mitt hÄr Àr: RÄttfÀrgat med slingor av grÄt t (naturliga) 2. Min panna Àr: T ankfullt rynka d , fÄ se nu.... (försöker hitta svar till kommande frÄgor) 3. Mina ögonbryn Àr: D ystert rufsiga och gles a 4. Mina ögon Àr: A lldeles vid sidan om min nÀs a 5. Min nÀsa Àr: A ck, sÄ stor och bred och lÄn g 6. Min mun Àr: G la d och öppen för en sÄng 7. Mina armar Àr: D eglik a (och sköna att ta pÄ sÀger barnbarnen?!) 8. Mina (mitt om du Àr man) bröst Àr: A vsevÀrt lÀngre Àn föru t 9. Min midja Àr: T roligtvis m...

Detsamma önskar jag dig. Kram
SvaraRaderaDetsamma! Hoppas du fÄr fira högtiderna precis som du önskar dig:-)
SvaraRaderaĂnskar dig detsamma! Och tappa inte paketen! ;)
SvaraRadera