Fem en fredag v. 50: Sen

1.  Har du någonsin missat något inbokat?
Försöker rannsaka mig själv, men jag kan inte komma på någonting.

2.  Vad är vanligtvis anledningen till att du är sen?
 Är sällan sen, och de gånger det hänt så beror det på att det jag gjort innan dragit ut på tiden.


3.  Vad har du nyligen blivit klar med innan utsatt tid?
Som pensionär är det inte så mycket som ska vara klart en bestämd tid. 
Och om utifall att, så har jag all tid i världen att få saker klara i tid!


4.  Vad har du för strategi för att inte vara stressad?
Eftersom jag är otroligt stresskänslig, så ser jag alltid till att vara ute i god tid med allt
jag företar mig, annars drabbas jag av en personlighetsförändring!

5.  Vad väntar du på?
Tomten


¤¤¤¤¤¤¤

Trevlig helg!


Kommentarer

  1. Måste vara skönt att aldrig missat något någonsin. Själv har jag inte ens koll på vad och när jag missat saker. Men utgår från att jag missat saker som barn, kommit försent ibland och missat en eller annan sak under åren. Kalender började jag inte använda förrän jag var vuxen, eller i vart fall slutat grundskolan.

    Ha en fortsatt skön fredag och trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Frågan var väl om jag missat något som jag bokat in? Och det missar jag inte! För övrigt har jag nog missat både det ena och det andra.

      Radera
  2. Så skönt att inte missat något, det kan inte jag skryta med. :-)

    SvaraRadera
  3. vill gärna vara ute i god tid när jag ska något. avskyr att stressa. jag har en del tider att passa och dem försöker jag hålla. vill inte att någon ska behöva vänta på mig

    SvaraRadera
  4. Haha, vore kul att se den personlighetsförändringen! Jag är också ute i god tid, brukar nu svära över mig själv när jag står på busshållplatsen o fryser häcken av mig bara för att jag är ute i god tid och får vänta några minuter i kylan! Hoppas tomten har rätt adress så han hittar till dig. Min adress har han inte så jag får ta bussen hem till familjens yngre och där vet jag att tomten är bokad minsann.
    Trevlig tredje advent!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kanske vore till fördel för mig! Personlighetsförändringen alltså! Jag väntar också hellre än att komma för sent! Tomten har adressen till alla! Men om du träffar honom hos dottern så kommer han inte hem till dig! Det får räcka med en träff! Jag kanske träffar honom hos familjen H, men det är nog högst osannorlikt då mina barnbarn är lite för stora. Han hinner ju inte gå till alla! Ha det så gott!

      Radera
  5. Strul med kommenterandet idag med ser jag. Jag vill gärna vara ute i god tid, och tycker det är en självklarhet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade strul med att lägga upp mitt inlägg hos elisamatilda.se. Fick försöka många gånger innan det funkade. Att komma i tid är att visa respekt för andra. Ha en fin helg!

      Radera
  6. Hahaha! Hoppas tomten har många paket med sig med saker som du önskat dig. Annars är vi rätt lika idag, vilket kan bero på att vi båda två är pensionärer. Men i motsats till dig är jag extremt stresstålig. Har alltid varit.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inga paket och inga önskningar! Vill bara ha en kram av tomten om han kommer! Har också varit extremt stresstålig, men efter min utbrändhet är det precis tvärt om. Ha det gott!

      Radera
  7. Skönt att vara pensionär och ha got tom fritid om man säger :-) Ser fram emot det! Jo, jag är också oftast ute i god tid och står och fryser vid busshållplatsen! Ha en fin helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker det är enormt skönt att få äga min tid. Men det är så olika hur man trivs med panchis-livet. Ha det bra i helgen!

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ensamhet...

Fem en fredag v. 4: Isbrytare

Fem en fredag v. 11: Blandat