Fem en fredag v. 51: God jul 2023

Glömde att besvara elisamatilda.se:s fredagsfrågor igår
men jag hoppas det går bra idag trots att timmen är sen.
Här kommer i alla fall mina svar:

1.  Känner du dig klar inför julens dagar?
Jaa, jag känner mig helt färdig!


2.  Hur kommer du fira (eller inte fira) i år?
Hemma hos familjen H som vanligt.

Same procedure as last year

3.  Har du någonsin kört julklappsleken?
Har överhuvudtaget aldrig hört talas om den, så nej.


4.  Vad är något du alltid gör under julen?
Det är alltid jag som gör Janssons frestelsen och citronsillen.


5.  Vad är ett julminne du alltid kommer att minnas?
Utan tvekan är det julen som jag firade tillsammans med familjen H i Taiwan. 

🎅🎅🎅🎅🎅🎅🎅

God Jul!

 







Kommentarer

  1. Same procedure as last year - var det inte nyårsafton snutten sändes/sänds? Har inte sett den på några år, så jag kommer inte ihåg - ooops. Och den sketchen är ju verkligen KULT!!!
    Man ska lämna "specialiteterna" till experten, och det har man lärt sig i din familj;-)
    Och jag har en känsla att det bara var du och jag som kände oss klara med julbestyren. Bra jobbat av oss:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, grevinnan och betjänten var alltid på nyårsafton. Men det var många år sedan jag tittade på dom, och det kanske inte sänds längre heller.
      Jag är bra på att göra Janssons och sill och i min asieninfluerade familjekrets brukar dom inte äta det. Men MIN äter dom!
      Med ålderns rätt har väl du och jag insett att det inte behöver vara så överdrivet med julpysslandet. Det går av stapeln ändå! Ha det riktigt bra!

      Radera
  2. Underbar bild på "Grevinnan och betjänten", den vill man ju gärna se på nyårsafton! Låter som en härlig jul med nära och kära, förstår att julminnet från Taiwan var speciell! GOD JUL!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det programmet lockade till många skratt! Går det fortfarande? Det viktigaste med julen är faktiskt att få umgås med dom man älskar, vilket det är här heller i Taiwan. Men där fick vi ju för en gångs skull fira med med min sonhustrus föräldrarar och syskon. Ha en God Jul du också, trots jobb!

      Radera
  3. Så där börjar jag känna mig, skulle helst lägga mig i soffan men jag har en del kvar att göra.
    KRAM och GOD JUL/SUSIE

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror att var och en mår bäst av att göra det man orkar och känner för också! Ha det riktigt gott i jul och kram till dig!

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ensamhet...

Fem en fredag v. 4: Isbrytare

Fem en fredag v. 11: Blandat