Selfie 2, 2024


Selfie-dags igen! Glömde så här i början att det var det igår, 
men nu jag på igen. Den här omgången ska jag försöka besvara
frågorna utan att använda mig av bilder. För mig, som bildmänniska,
blir det en utmaning!
Hos klimakterihäxan kan du hitta fler som bjuder på en selfie!

1. Något jag minns från årets jul?
Av olika skäl var det en desarmerad styrka som firade jul tillsammans i år.
Eftersom mina barnbarn är de enda som får julklappar så ville de vuxna
kusinerna, med pojkvänner, ändå vara med vid paketöppningen. Så via länk
satt de i Stockholm och vi i Enköping och pratade och skrattade och firade jul tillsammans.
Märkligt men kul! 
2. Något jag satsar på för det nya året?
Gym och promenader i den mån mitt knä tillåter!
3. Något jag måste slänga fast jag inte vill?
Här slängs ingenting! 😁
4. Något jag måste köpa fast jag inte vill?
Jag tror att jag måste köpa en högre fåtölj! Den jag har är så himla sköööön, 
men jag har jättesvårt att komma upp ur den! 
(kan ju vara bra att skylla på när jag känner mig riktigt lat!?)
5. Något jag lånat ut men aldrig fick tillbaka?
Inget jag kan minnas, och då kan det inte ha betytt så mycket i så fall.
Om jag lånar ut något som är värdefullt för mig och inte får det tillbaka, 
då säger jag till, och visar samtidigt min irritation!
6. Något jag inte vill låna ut?
Min tandborste! 
Men det är ingen som har frågat heller.

¤¤¤¤¤¤¤

Ha en fin vecka!


Kommentarer

  1. Kul att du är med igen! Och visst får du lägga upp bilder som illustrerar dina svar. Men typ inga selfies av dig själv. Jag skulle, precis som du, ha otroligt svårt att INTE lägga upp bilder;.)

    Tänk, det var inte bättre förr när man firade jul på olika ställen med inte hade möjlighet att vara med ändå. Bra med teknik ibland:-)
    Skrattade gott åt ditt potentiella köp av en ny fåtölj. Har en soffa som är hur gammal som helst, men ack sååååååå skön att sitta/halvligga i. Kan inte separera mig från den. Det går bara inte;-)
    Nej tandborsten skulle jag aldrig vilja låna ut. Mår illa jag bara tänker på det.

    SvaraRadera
  2. Det där med att komma upp ur sköna möbler kan faktiskt bli riktigt jobbigt, speciellt om det är nån riktigt skön möbel! Men jag vet att man kan höja soffor o fåtöljer genom att förlänga benen ... om inte möbelfirmorna vill hjälpa till så finns det kanske snickare?
    Obs att nåt bildförbud råder inte ihop med Selfien, men grundtanken är att man ska kunna klara sig ändå och jag misstänker att mina "frågor" relativt ofta får svar som inte låter sig fotograferas hur enkelt som helst. Kul att du är med!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ensamhet...

Fem en fredag v. 4: Isbrytare

Fem en fredag v. 11: Blandat