Selfie 3: Kungligt


1. Har du besökt något slott som turist?
Jaa, många! Ett favoritslott är Tjolöholm några mil utanför Göteborg.
2. Drömde du om att bli prinsessa när du var liten?
Nej, inte alls. Och ändå fick jag förmodligen mina namn, Kristina Birgitta, 
efter våra prinsessor. Min mamma tyckte nog att jag var en liten prinsessa!
3. Sitter svenska regentlängden kvar i minnet sedan skoltiden?
Nej verkligen inte! Tycker nog att det är mer intressant nu, än vad jag tyckte då!
4. Tittar du på tv när kungliga evenemang sänds?
Det händer, men det är nog mer för att jag hamnar där. Fast serien som gick
före jul, om vår kung, valde jag faktiskt medvetet att titta på. 
5. Har du läst brittiske prins Harrys själbiografi "Den andre"?
Nej, det har jag inte, men den finns med på min "att läsa-lista".
6. Bör Carl XVI Gustaf avgå till förmån för sin dotter?
Har jag ingen åsikt om. Kanske Victoria kan ägna mer tid åt sina barn, som
kronprinsessa än som drottning, och då tycker jag hon ska göra det. Men hon
har nog fullt upp i båda rollerna. 

¤¤¤¤¤¤¤

Tjolöholms slott





 

Kommentarer

  1. Känner att jag tänker väldigt likt dig! H'rligt att du är med på SELFIE-tåget!

    SvaraRadera
  2. Du och jag är de enda som har för avsikt att läsa Harrys bok. Om den är lika bra som boken om hans mamma, skriven av hennes butler efter hennes död, så är den helt okej!
    Jag kan slötitta på kungliga events, och då först och främst för att få mig ett gott skratt vad gäller kläder och framför allt hattkreationer. För att inte tala om Drottning Elizabeths gräsliga kappor i knalla färger. Snacka om civilcourage;-)

    SvaraRadera
  3. Åh, så fint det är Tjolöholms slott, och det är ju så roligt namn så jag kan inte låta bli att le! Ett riktigt sagoslott! Jag såg programmet om Silvia inför hennes 80-årsdag, annars följer jag inte dem så mycket. Men jag gillar vårt kungahus skarpt, de är bäst i världen på att representera sitt land och göra pr på ett proffsigt sätt. Jämför med det skandalomsusade engelska kungahuset, jag som jag inte har något till övers för...

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ensamhet...

Fem en fredag v. 4: Isbrytare

Fem en fredag v. 11: Blandat