Selfie nr 5: Hemma hos


Då var det dags för måndagens Selfie hos klimakteriehäxan.
Här kommer mina svar:

1. Det tittar jag direkt på när jag kommer på mitt första besök i ett hem:
Jag tittar efter böcker, blommor och färger.
2. Det irriterar mig, såväl hemma hos mig själv som hemma hos andra:
När det inte finns plats att hänga av sig ytterkläder och skor. 
3. Det har jag onödigt många av:
Snapsglas. "Jag har aldrig träffat någon som har så många snapsglas, men som
aldrig dricker snaps," sa min son en gång.
4. Vän av vita väggar eller ska det vara mönstrat?
Beror lite på. Hon som bodde i min lägenhet före mig hade fått tapetserat året innan jag kom, och jag får säga att jag var ganska nöjd. Vitt överallt utom i sovrummet där det var enfärgat (lindbloms-)grönt. Men tapeten i vardagsrummet hade ett mönster vitt i vitt, som var riktigt snyggt.
5. Den detaljen är viktig hemma hos mig:
Färger på tillbehör, och det får gärna vara mustiga färger.
6. Hur viktigt är det med växter hemma?
Väldigt viktigt för mig. Har alltid sagt att blommor och böcker gör ett hem hemtrevligt.
Det står jag fast vid! 
Tyvärr har jag svårt att få mina växter att överleva i den här lägenheten, vilket jag aldrig har upplevt tidigare. Vet inte vad det beror på, för grannarna har inte samma problem!

¤¤¤¤¤¤¤

Trevlig fortsättning på veckan!









Kommentarer

  1. vi har nog fler böcker än växter, är mycket i vår lilla trädgård, halva året.

    SvaraRadera
  2. Fnissar åt dina snapsglas, känner igen mig ... typiskt arvegods i mitt fall! Vitt på vitt är snyggt tycker jag, vi har också det på några väggar. Kul att få kika in hos dig i dag!

    SvaraRadera
  3. Skrattar också åt dina snapsglas. Liknande situation här Av någon anledning har jag fått alla glas i present av olika personer. Undrar varför, då jag heller inte dricker snaps.
    Du är en lika färgstark person som jag. Dekorationer, tavlor och inte minst färgstarka bokryggor i hyllorna gör en lägenhet hemtrevlig.
    Har inga gröna fingrar, och är inte "beroende" av växter. Klarar inte av växter/blommor som kräver omsorg och underhåll.
    Men jag önskar dig lycka till. Det kanske lossnar under sommaren - för dina växter/blommor alltså.

    SvaraRadera
  4. Åh, du skulle inte trivas hos mig, har varken böcker eller många växter! Men, det får du ursäkta då jag bor så smått! Mustiga färger älskar jag, utan färg blir livet grått och trist. Snapsglas, det är väl en kul grej att samla på, andra samlar på äggkoppar, mycket roligare med snapsglas! Jag dricker sällan snaps numera, men tar gärna en liten whiskypinne i ett snapsglas!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ensamhet...

Fem en fredag v. 4: Isbrytare

Fem en fredag v. 11: Blandat