Fem en fredag v. 7: Spretigt

Veckan som gått har runnit på bra! Två gymbesök har det blivit, och ett tandläkarbesök. Nog för att jag är stor i munnen ibland, men att sitta med den vidöppen i en timme och fyrtio minuter det tog på. Och det är inte klart än! Ska dit igen den 6 mars, så jag fortsätter knapra mina piller, för tandvärken sitter i. 
Den här veckan ställer 
fem spretiga frågor till oss alla. Här är mina svar:

1. Vilken skiva kan du lyssna på repeat?
Skulle vara brödskivan när den hoppar upp ur rosten då. Men som jag sagt tidigare så lyssnar jag inte så mycket på musik längre. John Fogertys Blue Moon Swamp är den jag har på när jag gymmar hemma, men den går ju inte på repeat precis.


2. Vad är något äckligt som hänt dig på restaurang?
Kan inte komma på att det hänt mig något äckligt på restaurang. Vad jag däremot ofta gör innan jag beställer, är att gå på toaletten. Och det har faktiskt hänt att jag bytt ställe efter det besöket. Jag inbillar mig att om det är en ofräsch toalett, så är det förmodligen ett ofräscht kök också!


3. Vad vill du uppleva innan du dör?
Har inga särskilda planer för det, utan tar dagen som den kommer. Jag lever gärna så länge så jag får se hur det går för mina barnbarn. Vad kommer dom att utbilda sig till? Träffar de någon som dom vill dela sina liv med? Kommer de att få några barn? Kommer de att ha det bra? 


4. Vilken är den bästa sitcomen?
Jag tittar inte så mycket på roliga serier längre, utan mer på program med jämmer och elände. Det är ju inte klokt! Som om vi inte har nog av det i verkliga livet? Men så är det! Men av dom jag kommer ihåg så är det the Lucy Show, MASH, Svensson/Svensson.


5. Vilka tre appar i telefonen använder du mest?
Jag har så få appar som möjligt i min telefon. Swish och BankId är jag ju mer eller mindre tvingad att ha! Sedan är det Easy Park som jag lagt till, och för övrigt är det bara dom som ingår i mobilen. Jag använder min telefon för att ringa och ta emot samtal med. 

¤¤¤¤¤¤¤

Ha det nu så trevligt i helgen!

En annan sak som hänt är att jag inte längre kan gå in och svara på de kommentarer jag får från andra. Har försökt på alla vis för att rätta till det, men det är stört omöjligt. På förra inlägget kunde jag svara på den första kommentaren, sedan var det tji. Någon som har några goda råd?

 




Kommentarer

  1. skönt att vara nöjd, de sina tänker man ju jämnt på.

    SvaraRadera
  2. Visst är det så Hannele! Nu ska jag se om jag kan publicera det här, i så fall blir jag ännu nöjdare!

    SvaraRadera
  3. Kul att läsa dina svar! Lucy Show minns jag också, helt underbar ju! Visst vill man vara med och se hur barnbarnen utvecklar sig! Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  4. Lucy Show, visst var det med hon Lucille Ball. I julas såg jag reklam om en dokumentär om hennes liv. De visade även klipp från hennes show och den verkade ha varit one of a kind om man säger så.

    SvaraRadera
  5. Vad är Easy Park? trodde först det var ett spel, men inser nu att det säkrt är en parkeringsapp!! Haha, Brödskivan är ju för rolig, den kunde jag ha hakat på om jag haft fantasi nog! Jag är så sällan på krogen nuförtiden men din tanke med toan är ju suverän! Jag som jobbat i kök i några år kan dock erkänna att köket inte alltid var tiptop när det var kaos och mycket kunder. Men någon smuts var det inte fråga om, bara oorganiserat kaos med beställnigarna!
    Jag säger som du, vi får ta det som det kommer, några jordenruntresor lär det inte bli. Jag är tillfreds med tillvaron och livet och det är ju inte fy skam. Ha nu en fin helg, jag hoppas sjön här utanför har sjunkit undan tills imorgon, vi har vadat fram idag, inte helt lätt när man har en 3-kilos jycke med korta ben. Kram från pörtet

    SvaraRadera
  6. Lucy Ball var kul! henne hade jag glömt. vilken söt baby! är det ett barnbarn?

    SvaraRadera
  7. Med tanke på din tid hos tandläkaren så kan du redan nu konstatera att du får valuta för pengarna. Ja, jag vet att det är en klen tröst.
    Skrattade gott när jag läste att du brukar gå på toaletten på restauranger innan du beställer maten. Precis så har jag alltid gjort utomlands, speciellt i länder som Grekland, Turkiet och Marocko. Minns en rolig grej här från Miami Beach på 1980-talet. Där fanns det en stor skylt över handfatet på toaletten som uppmanade personalen att tvätta sina händer efter toabesöket. Det blev ingen mat där heller kan jag säga. Kul att du triggade det minnet hos mig:-)

    Applåd förresten att du har tittat på sitcoms, nåt jag aldrig gjort - ooooops, jag vet;-) Lucy Ball vet jag inte ens vem det är. Är totalt hopplöst på sånt...

    SvaraRadera
  8. Kul att läsa dina svar! På 3an håller jag verkligen med. Och toastädningen hos McDonalds gör att jag inte har några problem med att gå dit - alltid rent på muggen!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ensamhet...

Fem en fredag v. 4: Isbrytare

Fem en fredag v. 11: Blandat