Fem en fredag v. 8: Hipp hurra

gratuleras i efterskott till sina 38 år. Hipp hipp hurraaaa!


Här kommer mina svar på födelsedagsfrågorna!

1. Blir du visare med åren?
Tycker faktiskt det. Men det beror ju på vad man lägger in i ordet visare. Jag är inte här för att behaga alla andra, utan jag lever ett liv som känns rätt för mig. Det tycker jag är klokt. 


2. Hur firar du din födelsedag?
Tillsammans med dom jag älskar och tycker om!


3. Vad skulle du önska dig om du blåste ut ljusen på tårtan?
Självklar önskar jag att min familj ska få vara fortsatt friska och lyckliga. Men också att fler människor i världen ska få ha det så bra som vi har det här i Sverige. Det är något som de flesta av oss tar för givet. Och så är det inte alls! Känner sådan sorg när jag ser alla dessa tappra barn som uttalar sig, både i Ukraina och på Västbanken. Allt tas ifrån dom, både fysiskt och psykisk! Hela deras barndom! Och ofta också deras anhöriga!


4. Har du någonsin haft en dålig födelsedag?
Kan inte komma på någon, men det har jag säkert haft. Det är väl sådant man ska förtränga, eller?!


5. Är du bra på presenter till andra?
Har varit det, men inte nu längre! Försöker alltid lämna ett grattis-kort, köpt eller egentillverkat, som verkligen visar att det är just den personen som ska hyllas. Jag blir väldigt glad när jag får ett som jag märker är valt med omsorg. Men jag har märkt att en del bara läser kortet som hastigast, och sedan slänger det åt sidan. Det känns lite tråkigt!


¤¤¤¤¤¤¤

Trevlig helg då!














Kommentarer

  1. Men åh, alla är så fina och duktiga och skriver om fred på jorden och annat viktigt, själv ville jag bara ha pengar! Skäms så jag får stå i skamvrån...Allt du präntat ner skriver jag under, skulle ha kopierat dina svar så hade det blivit rätt som en plätt. Nu hoppas jag att du får en mysig helg, håll i hatten o kram från pörtet

    SvaraRadera
    Svar
    1. Snälla Paula, kom ut ur skamvrån! Där ska man aldrig sätta sig själv! Jag skulle också vilja vinna högsta vinsten, men då måste jag ju börja spela eller ta lotter först! Och vad som är rätt för mig, är kanske inte rätt för någon annan överhuvudtaget! Men det kan inte jag svara för eller. . . ? Nu håller jag i hatten och skickar iväg en jättekram till Pörtet!

      Radera
  2. Det var inte vara tänkvärd läsning utan jag tycker mycket om Herregud & Co's teckningar som passar så bra till både frågorna och svaren. Grattiskort - ja, tyvärr tillhör jag gänget (läs: majoriteten) att jag skickar ett mejl. Har aldrig tillverkat egna kort. Är inte så pysslig av mig som du vet;-)
    Sedan håller jag helt med dig om att vi i Sverige är fruktansvärt bortskämda. Tyvärr inser vi det alldeles för sällan...

    SvaraRadera
    Svar
    1. H&Co:s teckningar är så bra! Har den som almanacka, och ibland stämmer det på pricken! Jag är en sån som älskar att pyssla. Men även det har avtagit, som så mycket annat. Ha nu en fin helg!

      Radera
  3. Vilka bra önskningar på fråga 3!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast tyvärr är nog en del ouppnåerliga tror jag!

      Radera
  4. Svar
    1. Som yngre tycker jag nog att jag gjorde mycket för att behaga andra. Men som tur är har det, liksom så mycket annat, gått över!

      Radera
  5. Håller helt med dig på fråga 3, ja på fråga 2 också! Härliga bilder som vanligt till dina svar. Ha nu en fin helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. De här bilderna är så härliga! Ha det gott!

      Radera
  6. jag tar inte någonting för givet och är glad för varje dag jag kan stiga ur sängen. gemensam utflyktoch middag med familjen gör min födelsedag. tårta hoppar jag gärna över

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad skönt att höra, för du har helt rätt! Man vet aldrig vad dagen för med sig. Tårtan Mrs Calloway! Jag tar din bit också! 😋

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ensamhet...

Fem en fredag v. 4: Isbrytare

Fem en fredag v. 11: Blandat