SELFIE om kärlek

Veckans selfie handlar om Kärlek 💓
och det var inte så lätt, faktiskt. Kärlek är så mycket tycker jag! Efter att ha tänkt till ordentligt så kommer mina svar här:

1. Kärleksfilm!
Trots att det var så länge sedan jag såg den så dök Broarna i Madison County, med Meryl Streep och Clintan, upp. Den var så gripande och fin. En annan film som verkligen gripit tag i mig, men som väl är en komedi, är En oväntad vänskap, om den rullstolsbundna mannen och hans assistent. En jätterolig film, men med SÅ mycket kärlek!
2. En kärlekslåt!
Min kärlekslåt är You and I med Cliff Richard. Minns ni honom? I den vevan då han var populär, träffade jag min sons far. Han var vår stads Cliff Richard och hade samma sammetmjuka röst, och den här sången sjöng han på scen förstås, men också bara för mig. 💕
You and I will be together
forever in love
mmm, wait and see...
Nu blev det ju kanske inte forever men tanken var god!
3. Kärlek till barn!
Bröderna Lejonhjärta är en bok med mycket kärlek i. Läste den för sonen när han var ca 9 år, och hans omdöme om boken skrev jag faktiskt ner:
"Allting finns med i den här boken. Det finns sorg och lycka, läskigt och skönt. 
Allting som kan hända i livet liksom." Det tycker jag var en fin recension.
När jag fick mitt första barnbarn sjöng jag alltid en sång när han skulle sova: Ro, ro barnet....
När sedan tvåan kom så tyckte jag att hon skulle ha en egen sovsång, så det blev: Nu i ro slumra in...
Det här tog också föräldrarna till sig, så det blev så att barnen kunde inte somna utan "sina" sånger.
Det blev våra kärlekssånger!
4. Kärleksbok!
Min kärleksbok är Profeten av Kahlil Gibran. 
Han skriver starkt och innerligt om livets alla skeden, som det står på baksidan av boken.
5. Kärleksmat!
Det kan vara vad som helst bara det är tillagat med kärlek och omsorg. En klibbig spagetti med sotstekta korvskivor, tillagat av ett barns ivriga händer, kan vara minst lika gott som en vällagad rätt framslängd utan känsla!
6. Kärleksdryck!
Håller helt med klimakteriehäxan. Det beror mer på sällskapet man skålar med, än på innehållet i glaset!

¤¤¤¤¤¤¤

Ha en fortsatt trevlig vecka allihopa!

Kommentarer

  1. En oväntad vänskap är underbar, man blir verkligen glad. Sotstekta korvskivor blir jag sugen på, får ibland med barn och barnbarn, där de säger äta ute så menar de UTE.

    SvaraRadera
  2. Visst är det en underbar film. Sååå mycket kärlek! Det är gott att äta ute i naturen. Tänk när man vandrar i fjällen och äter den där frystorkade maten, och tycker att den smakar förträffligt. Att äta samma mat hemma är inte en höjdare!

    SvaraRadera
  3. Båda dina filmer är helt enkelt underbara! Håller helt med dig om det mesta, inte minst det där med maten.

    SvaraRadera
  4. Håller med om både bröderna Lejonhjärta och filmen en oväntad vänskap. Tycker den är så bra.

    SvaraRadera
  5. Så fint med egna vaggvisor till barnen, bra val! Profeten har jag läst en gång i tiden, minns att jag tyckte om den. Och mat lagad med kärlek är såklart den bästa! :-) bra svar.

    SvaraRadera
  6. Vad gäller filmen kammar jag noll;-) Är urdålig på film och musik, men visst vet jag vem Cliff Richard är. Världens snygging;-) Låter däremot känner jag inte igen. Ooooops, jag vet;-
    När det gäller drycker håller jag helt med sig. Det behöver inte vara något "fancy". Här är det sällskapet som avgör... eller min egen smak;-)
    Ett så fint bidrag till Selfie:-)

    SvaraRadera
  7. Konstigt nog har min käre gubbe och jag ingen speciell kärlekslåt. Beror troligen på att min gubbe är musikfreak som samlar på musik samt lyssnar flera timmar minst en gång i veckan, ibland t.o.m. 5 gånger...
    KRAM-Susie

    SvaraRadera
  8. "En oväntad vänskap" är en mkt fin film, men sen känner jag dessvärre inte igen så mkt mer, men det är ju det som är meningen å det roliga med det hela att vi alla är å tycker så olika.....spännande!

    SvaraRadera
  9. Kul att läsa dina svar - håller helt med dig om filmen, men den glömde jag när jag skrev mitt inlägg.

    SvaraRadera
  10. En oväntad vänskap har jag faktiskt sett, inte ett öga torrt! Och Cliff Richard var en stor idol. Samtidigt med honom sjöng en sammetsögd pojke i Finland sig rakt in i mitt hjärta, han hette Johnny och var förstås en tonårsidol. Boken du nämner ska jag kolla upp, kände inte till den. Bröderna Lejonhjärta tittade jag på tillsammans med dottern, ojoj vi grät ikapp. Visst var det ett kul tema, så många fina låtar jag fått återuppleva! Imorgon är det Alla hjärtans dag fast i Finland är det Vänskapsdagen, därför skickar jag dig ett vänskapshjärta !

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ensamhet...

Fem en fredag v. 4: Isbrytare

Fem en fredag v. 11: Blandat