Fem en fredag v. 12: Fem

Veckans fem en fredag hos elisamatilda.se är just Fem

1. Vilket ord på fem bokstäver beskriver ditt humör idag?
Trött!
2. Vilka fem ord beskriver planerna för din helg?
Besök på nya Italienska restaurangen
3. Nämn fem adjektiv för att beskriva din vecka:
Lat, läsvärd, regnig, solig och snabbgående.
4. Vilka fem saker ser du i din närhet?
Datorn, kaffekoppen, mina läsglasögon, en murgröna, väggklockan.
5. Vilket av dina fem sinnen är starkast?
Synen!

¤¤¤¤¤¤¤

Trevlig helg!

Kommentarer

  1. Kort och koncist här hos dig. Du får avrapportera hur den nya italienska restaurangen var. Vi har ju en ny stadsdel här i Täby, och just nu öppnas det många nya restauranger där. Och jag är inte sen att testa dom:-)
    Grattis förresten till synen! Var rädd om den, annars blir det glasögon;-)
    Önskar dig en toppen helg:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är nästan stolt över mig själv, som kunde skriva utan ordblajande! 😁 Det är kul att testa nya restauranger och framför allt nya rätter! Faktum är att jag har ju glasögon, men jag tänker mer på att jag är en bildmänniska och att jag är väldigt känslig för synintryck! Uppfattar med synen helt klart om ord och mimik inte stämmer! Eller om folk gör miner bakom någons rygg, höjer på ögonbrynen, snörper på mun o.s.v. Ha en fin helg du också BP!

      Radera
  2. Långa ljusa dagar, inte så trött, närsynta jag läser utan glasögon 🙂

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ser inte alls att läsa utan glasögon! Men jag känner också att glasögonen har blivit ett med mig, på ett helt annat sätt än hörapparaterna. Känner mig oklädd utan glasögon! Ha det gott!

      Radera
  3. alla veckor är snabbgående numera. ibland är det roligt att testa nya restauranger

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med om både det ena och det andra! Trevlig helg till dig!

      Radera
  4. Besök på restaurang är alltid trevligt, tyvärr blir det alltför sällan numera eftersom det ändå kostar en hel del.Synen behöver jag numera starka läsglasögon till och skulle behövt ett par andra också när det blev svårt att läsa texten på TV, men maken löst det genom att köpa större TV

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man får se till att bli utbjuden på restaurang! 😉 Jag har progressiva glasögon för det mesta, men tycker det är svårt att läsa böcker med dom, därav särskilda läsglasögon. Det löste din make bra! 😁

      Radera
  5. Synen är nog väldigt bra för mej också, kompenserar hörseln lite, fast jag använder glasögon, men har förstått att jag läser väldigt mycket på läpparna, trots mitt ci-implantat!
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske är det så för mig också! Måste ha den som pratar framför mig för att höra vad dom säger. Ha det gott!

      Radera
  6. Tröttmössor är vi allihopa! Kan det vara vårtrötthet tro? Jag hör fåglarna på min balkong och undrar hur de orkar kvittra från arla morgon till kväll! Så du har en hökblick som ser allt, bra där. Jag ska kolla synen kommande vecka, jag behöver definitivt nya brillor. Hur smakade italienska menyn? Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det måste vara vårtrötthet när så många känner likadant!! Nää, nån direkt hökblick har jag då inte. Men jag uppfattar saker genom synen! Italienska menyn var helt okey, men man måste nog prova flera olika rätter. Trevliga var dom i alla fall! Kramen!

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ensamhet...

Fem en fredag v. 4: Isbrytare

Fem en fredag v. 11: Blandat