Frukost

Söndagsfrukost
Sex dagar i veckan äter jag 2 ägg och en halv burk makrill till frukost.
Men på söndagar lyxar jag till det med rostat bröd och även lite yoghurt
med solroskärnor och linfrö. Sedan kan jag sitta i timmar vid frukostbordet
och läsa eller lyssna på radion. Jag njuter av mina söndagsfrukostar!


Boken jag läser just nu är Jojo Moyes "Under Londons broar",  och pappren som ligger i bakgrunden 
är till mitt "Livsarkivet" som jag håller på att fylla i.  Åh, vad jag har det bra!

¤¤¤¤¤¤¤


Kommentarer

  1. Gillar Jojo Moyes. Under Londons broar är en intressant boktitel, ska lägga den på minnet. Vilket god frukost. Härligt att kunna sitta länge så där och njuta av maten.

    SvaraRadera
  2. Låter gott och mysigt med en långlunch på söndagar! Skulle inte ha nåt emot det, men jag kör som vanligt med 1 ostmacka, 1 ägg och så 1 glas med Pepsi Max (dricker ju varken kaffe, te eller choklad). Fast förr drack jag alltid juice men numera håller jag mig ifrån det eftersom jag har diabetes på gång. Men med sockerfri läsk så håller jag värdet nere...
    Jag skrattade verkligen gott och igenkännande när jag såg svaret på mitt inlägg. Förstår inte varför det ska finnas såna där speglande skyltfönster!?
    KRAM-Susie

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ensamhet...

Fem en fredag v. 4: Isbrytare

Fem en fredag v. 11: Blandat