Selfie nr 10: Om shopping


Måndag igen och dags för veckans Selfie hos klimakteriehäxan:

1. Handla med eller utan inköpslista?
Skriver alltid inköpslista när jag ska handla mat! ✍️
Ibland kommer jag t.o.m. ihåg att ta med mig den!
2. Den sortens vara handlar jag på nätet:
Böcker, men jag har också börjat skicka efter mediciner på nätet. 
Skönt att få det levererat till dörren. 📚 💊
3. Den sortens varor handlar jag i fysisk butik:
Det mesta faktiskt. Mat, skor, kläder. 🥞🥑👞👚
4. Så betalar jag för mina köp:
Mestadels med kort.  💳
5. Den nedlagda butiken saknar jag ofta:
Åhléns i Paushuset saknar jag verkligen. 🏬
Det sorgliga är att nedläggningen inte berodde på dålig lönsamhet,
utan på att man skulle utveckla Åhléns butik i Uppsala.
6. Den onödiga varan slinker ofta med hem:
Det skulle vara godis då. 🍭🍬 Men jag måste säga att jag blivit
betydligt mer ståndaktig på den punkten!

¤¤¤¤¤¤¤

Och som ni ser så kan jag inte låta bli att lägga in några små bilder!

Ha en bra vecka!


Nu kan jag inte kommentera igen, varken på min egen sida eller på någon annans! 

Kommentarer

  1. Ja, det märks att vi är i samma åldersgrupp, då vi svarat nästan identiskt. Täby fick behålla sin Åhléns, men en betydligt mindre variant än den vi hade innan. Gillade deras hushållsavdelning, gardiner, sängkläder och handdukar.

    SvaraRadera
  2. Vi har många liknande svar ... visst är det bekvämt att få hem sina mediciner! Använder nästan aldrig kontanter och har ännu inte lärt mig hur de ser ut ... svårast är mynten.
    Så trist att du inte kan kommentera!

    SvaraRadera
  3. Konstaterar belåtet att vi trots allt är rätt många som fortsätter handla i fysisk butik. Det vore hemskt om vi skulle tvingas näthandla allt! Men maken köper numera snus på nätet, det levereras till dörren och är förstås praktiskt men bara marginellt billigare. Kul att läsa dina svar!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ensamhet...

Fem en fredag v. 4: Isbrytare

Fem en fredag v. 11: Blandat