Selfie om Sport

 Hahaha, veckans selfie hos klimakteriehäxan.se handlar om sport,
ett ämne som jag är totalt ointresserad av! Men något ska jag nog kunna plita ihop.


1. Så minns jag gymnastiklektionerna i skolan:
Dom var helt okey. Jag var snabbast av tjejerna i klassen på 100 m, jag hoppade högst, 115 cm, och var bra på handboll (som vikarierna ofta tog till), men f.ö. var jag ganska medelmåttig.
2. Det är "min" idrott framför andra (som aktiv och/eller som åskådare):
Måste säga att det finns ingen idrott som intresserar mig speciellt. 
3. Den stjärnan slutar aldrig att lysa på min idrottshimmel: 
Utan tvekan Ingemar Stenmark. På den tiden det begav sig, så satt t.o.m. jag som klistrad framför TV-rutan. Han verkar fortfarande vara väldigt vältränad och en till synes mycket sympatisk person.
4. Den boken/tv-serien med idrottsanknytning kan jag verkligen rekommendera:
Det måste bli boken "Jag är Zlatan". Har alltid tyckt att han verkar vara en självgod översittare, så jag kände att jag bara måste läsa boken. Och det är jag glad för! Har numera full förståelse för hans sätt att vara, och har också förstått att han är en riktig kämpe! (Vi har alla våra fördomar!)
Även om det nu inte direkt hör till någon speciellt sport, så vill jag verkligen rekommendera programmet Mästarnas Mästare! De som är med i programmet är ju där för att tävla mot varandra, men dom gör det på ett så trevligt sätt, och dom har så kul och mysigt ihop. Det är annat än Robinsson och dylika tävlingsprogram, där man hela tiden mobbar varandra!
5. När det sänds sport i tv så....
bläddrar jag mellan kanalerna och försökter hitta en kanal där det inte är sport. Nää vars, jag ägnar mig åt andra aktiviteter!
6. Hur sugen är du på OS i sommar?
Är det OS i sommar?

¤¤¤¤¤¤¤

Ha nu en trevlig vecka!






Kommentarer

  1. korta jag saxade (!) 120 cm höjd, det var nog på nån tävling, så få tjejer så tränaren hämtade mig hemifrån. Det finns många bra svenska idrottsstjärnor man minns. Zlatans program var intressant.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då var du värre än jag! Ja har bara läst boken om Zlatan.

      Radera
  2. Du verkar ju ha varit en idrottsbegåvning som ingen begrep att odla, det var väl synd! Jag har också sett en långfilm om Zlatan, dokumentär, som var riktigt bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nåja, idrottsbegåvning är väl att ta till! 😅

      Radera
  3. Gissar att du också använde saxstilen vid höjdhopp, det gjorde jag med. Snabb på löparbanorna var jag aldrig, men tusen meter och gymnastisk var jag rätt duktig på.
    Visst kom alla till konferensrummet på jobbet, där den enda tv:n fanns. Alla ville ju se Stenmark och sedan till viss mån även Pernilla Wiberg, Wassberg och Svan.
    Läste också "Jag är Zlatan". Just den boken måste ha lästs av "alla". Minns att en kollega bad att få låna boken till sin son som var 13 år och led av dyslexi. Han slukade boken nonstop. Första och enda gången enligt henne...
    Vad gäller femman så är du som min man var... Och OS måste man väl se - eller inte;-)
    Jättekul att läsa dina svar. Hittills är du och jag de enda som gillade skolidrott.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det gjorde man väl på den tiden? Man hade nog inte kommit på något annat sätt då. Låter som vi är minst 100! 😁 Det var ganska många duktiga idrottare ett tag, så då tittade även jag, och sa att "VI har vunnit!"

      Radera
  4. Om det är OS i sommar?!? Hehehe, kul att vi alla är olika... :)

    SvaraRadera
  5. sprang ni tjejer 100 meter, i min flickskola sprang vi 60 meter, haha. Handboll var inte min grej, inte basket heller, men volleyboll gillade jag bättre. Så du blundar när det är sport på teve. Ja du är inte ensam om det. Mina fördomar mot Zlatan har gjort att jag inte haft en tanke på att ägna min dyrbara tid till hans bok, nu fick du mig tveksam! Mästarnas mästare är ett toppenprogram, men kan inte leva utan Robinson heller...tihi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nää Paula, när du säger det, det var nog 60 meter (fast det kanske kändes som 100!). Jaa, jag kniper ihop ögonen hårt! 😉 Läs boken, den visade verkligen hur han behandlades under uppväxten och att han verkligen fick kämpa. Synd att Tony åkte ur MM, men det hade varit lika synd om tvillingen (kommer plötsligt inte på namnet!) hade åkt ut. Det är ett härligt gäng! Elakingarna i Robinsson vill jag inte se, då kanske jag börjar gråta! 😭

      Radera
  6. Ja, vi har nog ungefär lika stort intresse av sport ... men du har i alla fall läst Zlatans bok, det är mer än vad jag har gjort :)
    Håller helt med dig om Robinsson ... och jag tycker detsamma om Farmen ... ett jäkla "paktande" i båda programmen.
    Glad Påsk!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den (boken) var intressant. Håller med dig också om Farmen. Har bara sett ett program, för flera år sedan, men det räckte! Glad Påsk till dig!

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ensamhet...

Fem en fredag v. 4: Isbrytare

Måndagstankar i v. 30