Uppdrag Granskning

I går kväll tittade jag på Uppdrag Granskning, och jag fick nästan en hjärnblödning, så arg blev jag. Programmet handlade om ligor som lurar äldre människor på allt de äger och har. Det handlar alltså om miljontals kronor som de lurar till sig! 
En hackare hade kommit dem på spåret, och anmälde allt han kom åt till både banker och polis, trots att han visste att det han gjorde inte var lagligt! Han blev så illa berörd av det han hörde, att han t.o.m. gick in och avbröt ett telefonsamtal mellan en av bedragarna och en gammal dam som var på väg att bli lurad. Hackaren är värd all respekt tycker jag! Bara att höra dessa bedragares språk fick mig att må illa!

Tack vare det hackaren fick fram kunde man så småningom hitta två av de här bedragarna. Och nu blir jag väl kallad rasist, men det struntar jag i! Jag hoppas verkligen att de här idioterna får låååååånga fängelsestraff, med omedelbar utvisning efter fängelsetiden. Och att myndigheterna verkligen ser till att de släpps av i det land de kom ifrån! Ett svenskt medborgarskap ska också kunna omprövas om man visar sig inte vara värd det.

De här typerna förstör inte bara äldre människors sista år i livet. Som äldre tror jag sådant här är svårt att komma över! Men de förstör också för andra invandrare som gör allt för att försöka anpassa sig i ett främmande land. För som så ofta vid sådana här händelser så blir alla från samma land dragna över en kam! Dessa oskyldiga människor som dessutom riskerar utvisning om de råkar tjäna några kronor för lite på sina arbeten, eller har missat att fylla i något papper som anses behövas. Man utvisar ofta dem som gör rätt för sig, och låter brottslingarna stanna kvar. 




Kommentarer

  1. Såg också programmet och kan bara hålla med i allt du skriver! Jag blev liksom du både fruktansvärt arg och upprörd! Jag kan inte i ord uttrycka vad jag känner! Absolut att såna här typer ska utvisas och fråntas sina svenska medborgarskap! Fint gjort av hackaren och så bra att han avbröt samtalet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag känner mig upprörd bara jag tänker på det!

      Radera
  2. Läste om just den sändningen på flera bloggar idag. Håller helt med dig, naturligtvis. Det som är så konstigt är ju också att vi som är äldre är väl medvetna om dessa bedrägerier, ändå åker vi dit. De som gör det är oerhört skickliga. Tycker hackern som satte stopp för det hela borde få en medalj.
    Vad gäller så kallade utlänningar som begår grova brott, och bedrägerier med gamla inblandad är ett grovt brott, borde inte ens sättas i fängelse här. Utvisning direkt. Sitter de i fängelse är det du och jag som betalar deras uppehälle. Nej, usch!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dom här banditerna är oerhört envetna och övertalande. Och tror man att man håller på att förlora sitt sparkapital, så kanske det är lätt att bli godtrogen. Jag skulle aldrig gå på det säger jag, men det sa en man i programmet som blivit lurad på massor med pengar också. Helt klart medalj till hackaren! Det vore bra om man hade ett utbyte med andra länder så att brottslingar fick avtjäna sitt straff i sitt ursprungsland. Bara det kanske skulle ha en avskräckande effekt! Får som du säger så kostar de oss massor av pengar, ungfär 3800 per dygn och intagen kostar det!

      Radera
  3. Så bra att hackern lyckades avslöja bedragarna. jag hoppas att den personen inte får något straff då personen gjorde det i ett bra syfte. Jag tycker inte att man är rasist bara för att man tycker att de som kommer hit och begår brott ska utvisas. Jag delar helt den ståndpunkten. Det svåra blir dock om de fått ett svenskt medborgarskap. Då är ju personen svensk...

    SvaraRadera
  4. Min dotter messade o sa att jag måste se programmet. jag höll på att gå i taket av ilska! Dessa jäkla ungar, för de är ju inget annat än ouppfostrade ohängda ungar som inte lärt sig någonting om hur man behandlar sina medmänniskor, cyniska, elaka, fy bubblan! Och de är så många! Finns det inga uppfostringsanstalter längre, haha! Dit skulle hela högen behöva förflyttas, och sen bli återbetalningsskyldiga till varenda stackars krake som de lurat pengar av. Men det händer ju inte...

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ensamhet...

Fem en fredag v. 4: Isbrytare

Fem en fredag v. 11: Blandat