Den sista resan

Här skjuter grabbarna på bilen över gränsen till Frankrike!

Har varit och sett filmen "Den sista resan" av och med Filip Hammar. För att få sin pappa att börja leva igen, bestämmer han sig för att ta med honom på en bilresa till Frankrike, deras favoritmål under Filips uppväxt. Han lyckas få tag på en gammal Renault, identisk med den dom kuskat runt med under så många somrar. Han engagerar också sin vapendragare Fredrik och lyckas övertala honom att följa med på resan, som hans hjälpreda. 
Det var en väldigt fin och ömsint film om en sons kärlek till sin pappa, och om en otrolig vänskap mellan två medelålders killar. Filmen bjöd på både tårar och skratt. Min syn på duon, Filip och Fredrik, blev också en annan! Väl värd att se!


¤¤¤¤¤¤¤

PS. Tilläggas kan att jag varit ägare till två bilar av samma märke, en vit och en rosa "Laban", och med paraplykrycka till växelspak. Jag bara älskade mina bilar!

Kommentarer

  1. Har sett trailers av filmen och jag håller helt med dig, den filmen är sevärd. Själv har jag aldrig ägt en R4, men jag älskade den Renault med sin roliga växelspak. Och killarnas R4 är till och med orange, bara en sån sak;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härlig film, men också en jätterolig bil! Jag minns en sommar då syrran och jag och våra två tonårspojkar åkte till Öland, och i alla uppförsbackar ropade någon av oss: "framåt böj!" och så lutade vi oss framåt alla fyra! Och ett par som liftade körde vi om massor av gånger för bilen gick inte så fort, så dom fick lift med en bil och blev avsläppte. Då kom vi körandes, och så fick dom lift med någon annan, och så höll det på i många mil. Skratt och vink blev det!

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ensamhet...

Fem en fredag v. 4: Isbrytare

Fem en fredag v. 11: Blandat