Fem en fredag v. 32: Bara mer och mer

 Elisamatilda.se är tillbaka på allvar.
och det är kanske jag också. 
Den här veckan är temat: Bara mer och mer

Här kommer mina svar:
1. Vad har du svårt för att äta med måtta?
Utan tvekan är det sötsaker och då först och främst godis, men även kaffebröd m.m.
2. Vad säger du ofta som du vill sluta med?
Jag använder ju "ju" alldeles för ofta, både i tal och skrift. 😁
3. Vilken ovana har du tagit bort som har varit svårt?
Jag får nog säga rökningen, även om jag inte tyckte att det var så svårt!
När jag fyllde 50 år gav jag mig själv en språkresa till England på nio veckor.
Som sig bör så blev det många PUB-besök, och därmed många cigarettpaket
(på den tiden fick man ju röka inne på uteställena).
Då sa jag: "När jag kommer hem igen ska jag aldrig mer röka en cigarett."
Och det har jag inte gjort!
4. Vilket ställe återvänder du till bara för att du alltid gått dit?
Av födsel och ohejdad vana så återvänder jag alltid hem!
Men nu under sommaren har jag också vid ett flertal tillfällen besökt en liten 
restaurang som heter Rum 35 A. Men anledningen är att den ligger så mysigt
på en innergård, som påminner om barndomens gårdar. De serverar goda 
och lite lättare rätter. Och dessutom är innehavarna väldigt trevliga!
5. Vad hoppas du för alltid fortsätter?
Jag hoppas att människor fortsätta att beröra varandra, både psykiskt och fysiskt.
Det sägs ju att våld föder våld, och det är nog sant. Men jag tror att det fungerar
likadant åt andra hållet! Så mer kärlek och beröring hoppas jag på!

*******

Ha en trevlig helg!













Kommentarer

  1. ju är ju trevligt. Vilken fin innergård. Jag har bara ett hem.
    Vad andra människor känner och gör kan jag inte påverka.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror att man kan påverka vad andra människor känner och gör, genom sitt eget beteende.

      Radera
  2. i skrift kan en ju stryka "ju" i alla fall. ser ut att vara ett väldigt trevligt matställe. smågodis gillar jag inte. det ska vara choklad

    SvaraRadera
    Svar
    1. Försöker alltid gå igenom det jag skriver, och tar bort både det ena och det andra. Men sagt är sagt!

      Radera
  3. Visst är det härligt att inte vara en rökare längre, hurra för oss!
    Vilken mysig restaurang du har hittat!
    Fint svar på den sista frågan, håller med dig!
    Ha en fin helg! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Underbart att inte vara slav under en last! Ibland när jag träffar rökare så tänker jag, att så där luktade jag också tidigare! Hoppas du haft en fin helg oxå!

      Radera
  4. Det var länge sedan - välkommen tillbaka till Blogglandia.
    Så du har också varit en rökare. De flesta som deltar i temat idag har varit det. Blev riktigt förvånad där faktiskt. Många som jag trodde att jag "kände" kände jag inte alls.

    Klar man återvänder hem, vart ska man annars ta vägen - hahaha:-)
    Kul att du också har hittat ett stamställe, det har jag också gjort. Till och med två stycken. Och de har öppet även under vintern.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var länge sedan BP. Tappade totalt geisten när min dator började krångla!
      Förr var det många som rökte, men som tur är verkar ungdomarna klokare idag.
      Klart man återvänder hem! Är glad varje dag man har ett hem att återvända till!
      Är dina stamställen lika mysiga som mitt tro?

      Radera
  5. I mitt barndomshem stod alltid en liten skål med godis framme på vardagsrumsbordet. Och där fick godiset stå, jag åt mycket sällan ur den. Har aldrig haft sweettooth, ge mig saltgurka istället, hihi! Vilken fin restaurang, ligger den nära dig? Ser så trivsamt ut! Visst ska vi med kärlek och omtanke omvandla världen till ett bättre ställe, även om det just nu kommer att kräva rätt stor arbetsinsats. Törs snart inte läsa tidningen längre...Helgkram från pörtet

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi fick nästan aldrig godis när jag växte upp, och jag brukar skylla på det att jag är så manisk när det gäller godis nu! 🤭Rum 35 A ligger bara några kvarter från där jag bor, men det lustiga är, att jag bor på samma nummer, men inte samma gata!
      Nej, det är inte speciellt upplyftande nyheter som kablas ut nu för tiden. Gubbar som Putin och Trumph m.fl. kan ge en skrämselhicka! Kram till Pörtet!

      Radera
  6. Härlig restaurang, det är precis såna ställen som det är trevligast att besöka. Inte nog med att jag slutade röka, jag har inget sug efter det - även om jag råkar hamna bredvid nån som röker och nästan blåser på mig, vilket är skönt!
    KRAM-Susie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är ett mysigt litet ställe! Har heller aldrig känt mig sugen att börja röka igen. Däremot kan jag ibland tycka att det luktar gott när man sitter utomhus på sommaren och det kommer en fläkt av cigarettrök från någonstans.
      Kram!

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ensamhet...

Selfie om hundar

SELFIE om jobbet