Fem en fredag v. 36: Sömnigt

 Idag var alla vi gym-ansvariga, inom Föreningen Aktiva Seniorer, bjudna på lunch för väl utfört värv under våren/sommaren. Det är belöningen för att vi arbetar ideellt på gymmet. Själv tycker jag det är nog belöning att få utnyttja gymmet gratis bara man betalt medlemsavgiften i föreningen, och den är 100:-/år! Tänk er vilken förmån! Och det gäller alltså alla i föreningen som anmäler sitt intresse och inte bara vi som är ansvariga för öppning/stängning. Många har ju, i likhet med mig, förslitningar både här och där i kroppen, och jag känner en märkbar försämring om jag bara gör ett uppehåll på några veckor. Så tack FAS som håller mig igång!

Men, det är ju inte bara rörelse som är viktigt för vårt välbefinnande. Minst lika viktigt är sömnen, och det handlar dagens frågor om hos


1. När snoozar du?
Aldrig! Om jag har väckar klockan på, så är det för att jag ska göra något speciellt.
2. När vaknar du före klockan ringer?
Och ska jag göra något speciellt så att jag måste ha väckarklockan på, jaa, då vaknar jag oftast innan den ringer. Min stresströskel är otroligt låg, så jag sover väldigt dåligt när jag måste gå upp en viss tid.
3. När går du och lägger dig alldeles för sent?
Så gott som alltid!

4. Är du morgon- eller kvällsmänniska?
En kvällsmänniska av födsel och ohejdad vana. Efter 18.00 lever jag upp och känner mig alert som bara den! Och så har det alltid varit. 
5. Hur många timmar med sömn får du?
Ja men jag är ju bra på att sova. Så när jag väl ligger i sängen så tar det lång tid innan jag pallrar mig upp ur den.

¤¤¤¤¤¤¤


Ha en trevlig helg! Tjingeling!!

















Kommentarer

  1. det var väl Luther som kom på att morgonmänniskor är bäst...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han hittade på många tokigheter den där Luther!

      Radera
  2. Haha, jag ska genast låtsas att jag är smal! Däremot bojkottar jag alla pensionärsföreningar för att de förlägger alla aktiviteter okristligt tidigt på morgonen! Senast tio ska alla aktiviteter vara igång, medan jag helst vill göra saker efter lunch...suck. Än så länge har jag sysselsättning ändå så vad klagar jag egentligen på! Jag vill absolut skjuta alla disciplinerade morgonpigga människor! Trevlig helg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har låtsas det i flera dar nu, men man får väl ge det lite tid! Du har helt rätt, de flesta aktiviteterna är vid en okristlig tidpunkt! Men FAS tider på gymmet är månd-torsd 16.00-18.00, och lördagar 9.00-11.00. Så det är bra! Ja, förmiddagen (efter 10.00) är tid för frukost och läsning. Ha det gott!

      Radera
  3. Är du säker på att man inte har klonat dig respektive mig???:-) Fem av fem här, men du uttryckte dig betydligt roligare än vad jag gjorde:-)
    Tycker det är fantastiskt med bara 100 kr medlemsavgift per år och fritt utnyttjande av gymmet för er frivilliga. Och en lunch på det - fantastiskt!
    Älskar din "Fem en fredag":-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Twins! Ja visst är det fantastiskt med vårat gymm! Och det gäller ALLA medlemmar i föreningen! Enda kravet är att man har anmält sig i början av året, och sedan kan man gå där hela året. Men lunchen är bara för oss gymansvariga.

      Radera
  4. eftersom du somnar och sover när du väl går och lägger dig kan du ju gå och lägga dig hur sent som helst. så bra gym - förmåner! och kul bilder. och jag håller med Paula. varför tror alla att pensionärer älskar att stiga upp tidigt? mitt gym lägger seniorpasssen jättetidigt och allt annat som vänder sig till seniorer ska alltid vara kl åtta och nio.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast min nattsömn avbryts av ett flertal toabesök, som tyvärr är störande för sömnen. Men i gengäld kan jag ju ligga där i min säng hur länge som helst om jag vill! Våra gymtider är helt perfekta tycker jag, men det är väldigt många som skulle vilja ha morgontider i stället, vilket gud förbjude! Men övriga cirklar och kurser är ju i ottan, och då deltar inte jag.

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ensamhet...

Selfie om hundar

SELFIE om jobbet