Fem en fredag v. 37: Känslostatus

Ops! Måste hinna med
och hennes fredagsfrågor innan fredagen övergår till lördag!
Här kommer mina svar:

1. Hur känns det i kroppen?
Vet inte vad det är som händer! Har värk överallt i kroppen, benen känns jättetunga, blir anfådd när jag går, svettningar (inte feber)?! Och är sååå trött! Har ju nyligen varit på "årsbesiktning" och alla prover var bra, och några veckor senare mår jag skrutt!
2. Hur känns det i huvudet?
Jag blir jätteyr i huvudet, och får tänka mig för vid varje steg.
3. Hur känns det med en ny säsong?
Jag gillar början av hösten då luften känns klar och ren, men också sedan då alla färgerna kommer. Höstens färger är verkligen mina. Men när alla löv fallit och träden står där kala och svarta, då längtar jag efter vinter med mycket snööööööö, så det blir ljust igen! 
4. Hur känns det efter idag (eller igår om du svarar tidigt)?
Jo men det känns bra! Den här helgen går Enköpingsmässan av stapeln, så den har jag besökt idag tillsammans med en god vän. Vi kom fram till att på lördagen kommer alla föräldrar dit med sina barn. Då springer barnen runt och äter upp allt gratisgodis. Så vi beslöt oss för att idag var det panchisarnas tur att samla godis, och det gjorde vi. Men det var också en del intressanta företag där, och vi besökte bl.a. en resebyrå och informerade oss om en del, för oss,  intressanta resmål.
Sedan åt vi lunch, besökte secondhandbutiken Kupan, och avslutade det hela med fika på stadens konditori! (Vi har flera, men det här är det som alltid funnits.) Då hade vi också, under många härliga skratt, hunnit avhandla alla sjukdomstillstånd som smyger sig på i vår ålder! Så det känns bra efter idag!
Då det är dåligt med parkeringar i centrum, där mässan ägde rum, så kunde man parkera vid resecentrum och ta det gröna parktåget därifrån ner till centrum. Vet inte hur många som utnyttjade det, men tanken var god!
5. Hur känns det med helg?
Skillnaden, för oss panchisar, mellan vardag och helg är inte så märkbar, men det är lättare att träffa dem som fortfarande är i arbete. 
¤¤¤¤¤¤¤

eller







 

Kommentarer

  1. Hej, så roligt att din vecka gick från usel till bra! Jag känner mig som du, vi kan ta varandra i hand! Vet inte vad som drabbat mig, och nu då jag flyttat (iten) så har jag bytt vårdcentral och drar mig för att ringa och beställa tid. Jag har börjat fundera kring diabetes, såg någonstans symptomen och kände igen alla! Usch, det är verkligen inget jag vill drabbas av, men vem vill det. Ja jag lär ta mig samman o beställa tid nästa vecka, om jag nu inte mirakulöst känner mig frisk som en nötkärna. Krya på dig och trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Men visst är det lättare att träffa dem som fortfarande jobbar. Man har mycket mera att prata om och sjukdomar är INTE nåt av samtalsämnen... om man har tur alltså. Vilket härligt väder ni hade med mässan. Kul att sådana mässor/tivolin fortfarande finns och inte helt har tagits över av PS & Co.
    Inte roligt att du känner dig "off". Vänta ett par dagar och se om det har gått över, vilket det ofta gör i vår ålder. Om inte, boka en läkartid. Lycka till och hoppas det går över snabbt!

    SvaraRadera
  3. Inte kul att känna sig trött och eländig, hoppas att det snart blir bättre! Kul att du kom iväg på Enköpingsmässan! Ha det fortsatt fint, Kryakramar!

    SvaraRadera
  4. Känner igen det där med att hela kroppen är dålig, speciellt nu när jag ovanpå alla besvär har träningsvärk! Men den vet jag kommer gå över snart, så den är OK!!
    KRAM-Susie

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ensamhet...

Selfie om hundar

SELFIE om jobbet