Fem en fredag v. 39: Negativitet

.se
vill att vi ska vara Negativa den här veckan, så då försöker jag väl det då!

1. Vad tycker du är en nackdel med att shoppa i affärer?
Nackdelen är att det är en massa andra människor där!
En annan nackdel är att de har så missvisande speglar i provrummen, och att man inte får vara ifred där!
2. Vad tycker du är en nackdel med att se film på bio?
En nackdel är att hamna bakom en man, som han på bilden!
Eller att någon smackar på ostkrokar. Dom luktar fotsvett!
3. Vad tycker du är en nackdel med ditt grannskap?
Att grannarna nästgårds kan se in till mig när löven faller av!
4. Vad tycker du är en nackdel med kollektivtrafik?
Att det blir färre avgångar och högre biljettpris på resor härifrån till Västerås fr.o.m. nyår. Anledning: samarbetsavtalet mellan Uppsala och Västmanlands län går ut. Många som arbetar i de två städerna kommer att ta sina bilar för att få det att fungera, med allt vad det innebär för bl.a. miljön. Men man måste ju ha en fungerande vardag!
5. Vad tycker du är en nackdel med att äta ute?
Flugorna! 😉 Också är det svårt att ta sig upp! Eller nå maten! 😋
¤¤¤¤¤¤¤

Trevlig helg!

Kommentarer

  1. Alltså som pensionär kan man ju välja tider för shopping som inte betyder "rusningstid" för den arbetsföra befolkningen.
    Kollektivtrafiken kan jag inte klaga över, men jag är glad att jag har min bil. Och i ditt fall hoppas jag att du har egen bil. När bolagen inte kan samarbeta över länsgränsen då är det illa.
    Skrattade gott åt ditt sista svar :-)))))) Jag älskar att äta ute.

    SvaraRadera
  2. ja, så är det, lätt att handla när det är mindre folk.
    Löven faller men nu i kylan är man inte ute lika mycket.
    När vi äter med barnen kan det ofta bli UTE, hela året.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ensamhet...

Selfie om hundar

SELFIE om jobbet