Fem en fredag v. 40: Hälften vunnet

Men ock, ock, ock,  idag är det redan lördag! Igår var jag på en föreläsning: Det ska inte vara krångligt att må bättre! Så då bestämde jag mig genast för att må bättre genom att inmundiga en kanelbulle på fiket tillsammans med goda vänner. Jaa, och se´n rann tiden iväg och så blev det lördag, och då bar det iväg upp till syrran i norduppland. Varför det då? Jo, hon fyllde 85 år, och det måste ju firas! 
Hipp, hipp, hurraaaa för min kära syster ida´!

Mina svar på fredagsfrågorna hos
kommer här:
1. Vilken bok ligger halvt utläst?
Sagan om ringen. Orkade inte läsa mer än 154 sidor, sedan gav jag upp.
Sagan om ringen är det väldigt många som har läst. Hur det är med den här boken, vet jag inte, men när jag kollade upp den så lät den riktigt intressant. Ja nästan så jag skulle vilja läsa den!
2. Vad har du endast gjort halvdant i veckan?
Jo det ska jag säga! Jag började städa upp på min lilla uteplats på framsidan, men förmådde inte klippa ner min klängväxt ännu, så städningen blev verkligen halvdan!

3. Tar du den stora eller lilla halvan när du delat något ätligt med någon?
Det beror lite på vem jag delar med, och vad det är jag ska dela med mig av! 😉
4. Vad är du halvfärdig med?
Albumen "Till mitt barnbarn". Jag har två barnbarn, men jag är bara klar med albumet till en av dem! Tänk om jag dör innan jag gjort klar det andra! Ojojoj, nu stressade jag mig själv!
5. Om du kunde spara hälften av din inkomst, vad skulle du göra med pengarna?
Då skulle jag göra sån´t som jag inte har råd med nu. Bjuda med mina barn/barn på en massa roliga äventyr. Uppleva saker tillsammans!

¤¤¤¤¤¤¤

Och om 15 minuter randas en ny dag som 
jag hoppas bli lika bra som dagen idag!















Kommentarer

  1. Du verkar vara en nattuggla - som jag då;-)
    Måste säga att din syrra ser betydligt yngre ut än vad hon är. Dessutom liknar hon en kompis till mig.
    Ja, det där med städning... Du har ju en uteplats med växter, och den kräver betydligt mera underhåll än min balkong med betongväxter...
    Å du tjejen - stressa inte upp dig vad gäller albumet till barnbarn #2. Om du dör innan du färdigställt albumet kan #2 alltid kolla #1 om du förstår vad jag menar.
    Dessutom brukar barnbarn inte vara så värst intresserade av vad mor- eller farföräldrar har haft för sig... Sorry, tänkte inte göra dig ledsen;-)

    PS. Har noterat ditt intresse att vara min assistent. Har två "ansökningar" vid det här laget - hahaha:-) DS.

    SvaraRadera
  2. Ja, jag är en riktig nattuggla! Men så är jag också väldigt morgontrött. Älskar att tillbringa morgnarna i sängen.
    Jag har växter på framsidan, mycket för insynens skull. På baksidan däremot är det växtfritt, så när som på en kruka med persilja och gräslök.
    Tvivlar inte på att Emil och Emma skulle dela med sig till varandra. Dessutom, och till min stora glädje, så är dom redan nu väldigt intresserade av mina släktforskningsalbum, men också av mina fotoalbum. Jag är en sån där knepig typ som inte bara sparar foton på datorn, utan gör bilder och sätter in i album och dessutom skriver mycket till varje bild. Emma säger att hon fått veta jättemycket om sina föräldrar, genom mina album, som de aldrig berättat för henne. Och att jag är en bildtokig ordbajsare märks väl inte minst här i min blogg! 🤪
    På tal om assistenter, så kanske du kan ta emot fler? Vi kan väl löneförhandla! Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. köpte kanelbulle för 5 kr på Hemköp, satt på altanen i solen och njöt.
    Dessa album, blir kanske inte färdigt, nu gör man fotoböcker. Saker kan man uppleva gratis... Trettonåringen skulle hjälpa mig i trädgården, hon skulle tjäna lite pengar men hon sa: "Jag vill inte ha pengar, jag vill umgås med mormor"

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var en billig kanelbulle. Hoppas den var god oxå! Roligare att göra album själv. Precis samma sak, som din 13-åring, sa min femtonåring, när hennes mamma frågade om jag hade någonting som Emma kunde göra för att tjäna en extra slant. Vi är lyckligt lottade du och jag!

      Radera
  4. Sagan om ringen försökte jag läsa på 90-talet. Jag kom ett kapitel... Sedan dess har jag undvikit böcker som börjar med påhittade kartor :-)
    Att uppleva saker tillsammans med barn och barnbarn måste vara det bästa man kan göra! Spännande bilder du valde där!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sagan om ringen-böckerna står där i min bokhylla och puffar på min uppmärksamhet. En vacker dag kanske . . . . . Jag älskar att umgås med mina barnbarn (och barn)!

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ensamhet...

SELFIE om jobbet

Fem en fredag v. 13: Situationer