Lycka


Den 21 november 1969 klockan 16.24 såg min enfödde son, Mathias, dagens ljus. Det var en av de lyckligaste dagarna i mitt liv, det kan jag lugnt säga. Idag är han nästan lika gammal som jag, men jag blir lycklig och glad när jag ser honom idag också. Förunderligt! 💖 Så gammal han är, så är han ett guldkorn i min tillvaro! 
Dessutom har han tillfört ytterligare tre guldkorn till min tillvaro; min kära sonhustru och mina älskade barnbarn. 

Men jag tror det är första gången på alla dessa (51) år som jag inte har varit med på födelsedagen. Hade så klart tänkt fira idag också, men det ena barnbarnet går på en liten privat skola, där man jobbar väldigt nära varandra. En av lärarna ligger hemma i corona, och hennes dotter, som går i samma grupp som Emma, är också hemma. Så jag beslöt mig, efter moget övervägande, att avstå från födelsedagskalaset. Jag har i stället, till Mathias fasa, sjungit för honom i telefonen. Och så får jag göra som alla andra, fira honom på fb, suck. Allt för coronan! 😷🙏





Kommentarer

  1. Stort GRATTIS till Mathias:-)
    Du tog rätt beslut att inte fira sonen. Det är dumt att chansa. Nu har vi klarat oss så länge, då vill man inte åka ut för C-19. Men det går ju att fira på distans också. Inte samma sak, men nästan;-)

    SvaraRadera
  2. Ja, så fick det bli! Det känns som rätt beslut, även om jag längtar jättemycket efter hela familjen. Men jag skickade kärlek genom luren till dom alla! 😁 🧡

    SvaraRadera
  3. Min äldsta dotter är lika gammal som din son. Restriktionerna märks tydligt när det blir tal om kalas eller annat firande. Tur ändå att det finns dator så vi kan "se" varandra på ett annat vis.

    SvaraRadera
  4. Kan du förstå att de är så gamla, när vi är så unga?! Men det är som du säger, i det här läget uppskattar jag både datorn och mobilen. Ha det bra!

    SvaraRadera
  5. Det är ett ledsamt år, vi har inte firat barnbarnet, som fyllde i april, stumpan 😥❤
    Men det är bara att försöka hålla ut!
    Kram Inger

    SvaraRadera
  6. Visst är det så Inger. Men det kommer bättre tider!! 😀 Kram på dig!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ensamhet...

Fem en fredag v. 4: Isbrytare

Måndagstankar i v. 30