Fem en fredag v. 17: Favoriter


Woo Hoo! Nu har jag druckit mitt kaffe! 
Till elisamatilda.se:s fredagsfrågor nu:

1.  Vilken radiokanal väljer du mest att lyssna på?
Ska jag lyssna så blir det ettan, och ska det skvalas så blir det fyran.


2.  Vilken är din favoritplats just nu?
Vid köksbordet. Där äter jag och där läser jag. 

3.  Vad tittar du helst på, på TV?
Tycker det är kul med frågeprogram, som Muren, på Spåret m.fl.
För övrigt gillar jag engelska serier och deckare. Engelsmännen kan
det där! Också min favorit då förstås, the Graham Norton Show.


4.  Vilken doft gör dig alltid glad?
Helt klart doften av bullbak, helst då kanelbullar!


5.  Vilken bok har du läst om och om igen?
Faktiskt ingen, från pärm till pärm. Förutom barnböcker då.
När jag skulle sortera ut i bokhyllorna, så blev det en slänga/gebort-hög,
en hög för böcker jag faktiskt inte läst, och en tredje hög för sådana jag
kunde tänka mig att läsa om. Bland de sistnämnda är Lian Hearns 
Sagan om klanen Otari, som jag sträckläste för många år sedan. 


¤¤¤¤¤¤¤

Trevlig helg!















 

Kommentarer

  1. har nog aldrig läst vid köksbordet 📚

    SvaraRadera
    Svar
    1. P.g.a. värk i mina händer så är det svårt att hålla upp en bok, och då har jag en liten ställning som jag ställer på bordet och lägger boken i. Det funkar för mig.

      Radera
  2. Så fiffigt med ett stöd för boken! Det kan var ganska jobbigt arr hålla i en bok om man sitter och läser länge (och det gör man ju). Vi är visst många som gillar doften av nybakat både bröd och kanelbullar!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är jättebra med mitt bokstöd! Och som du säger, man sitter ju oftast länge när man läser.

      Radera
  3. Svaret på 3:an kunde jag skrivit själv, fast Muren kanske inte riktigt är min favorit. Och så är jag älskare av hemska dokusåpor som Robinson - men Graham Norton Show är allra bäst just nu!
    KRAM/Susie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Muren tycker jag är kul, lite beroende på vilken som ingår i muren. Däremot tycker jag inte att det här nya programmet med Petra Mede är så kul. Som tur är har vi ju Graham! Kram!

      Radera
  4. serien om klanen Otori älskade jag också. visst doftar kanelbullar gott. och nybakat bröd. och nyslaget hö. På spåret tyckte jag mycket om. Muren är ganska bra också. engelska deckare gillar jag. Graham Norton Show har jag aldrig sett. Trevlig Valborg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den serien älskade jag, och nu upptäckte jag att jag inte läst den 5:te boken! Måste jag titta efter!
      Trevlig Valborg till dig också!

      Radera
  5. Så det skvalas i P4 - hahaha;-)
    Svaret på trean är vi helt överens om. The Graham Norton show är så himla rolig, och jag beundrar killen att han alltid lyckas med att få riktigt bra och namnkunniga gäster. Inte bara sådana som är kända i England. Å nästa vecka börjar nästa säsong av Shetland:-) Äntligen!
    Ha en trevlig Valborg du med!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du BP, där är det skval. Nej, vad jag menar är att det är mer musik där och man behöver inte lyssna aktivt.
      Nu var det sista Graham Norton i fredags, men då får vi glädja oss åt Shetland i stället, även om dom inge går att jämföra! Hoppas du har en trevlig valborg!

      Radera
  6. Spåret ja, det var nästan som en tradition här men sen tog det stopp av någon anledning. Nybakt luktar helt klart gott. Trevlig valborg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är en trevlig tävlingsform, även om jag inte är så förtjust i Kristian Luuk. Bullar däremot är jag förtjust i! Trevlig valborg till dig!

      Radera
  7. Nämen hej! Jag har ju aldrig ens sett Graham Norton! Vilken kanal går han på? Det är alltså en sitcom? Jag gillar också frågesport, dock inga program där Petra Mede figurerar. har helt skippat Lets dance i år, o nu såg jag att hon programleder någon ny frågesport också, suck! Böckerna, en fantasy-serie? Jag har börjat närma mig genren så smått, o då just på engelska. Ska kika om den här finns på biblan. Nu ska du ha en hejdundrande gemytlig Valborgshelg! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Heeej! Då har du gått miste om något Paula. Jag är övertygad om att du skulle gilla hans program! Tyvärr var det vårens sista program i fredags, men i höst kommer han åter. Petra Mede är lite för mycket tycker jag, precis som Robert Gustavsson blivit. Han håller sig enbart på nedre delen av kroppshalvan i sina skämt nu för tiden! Kan vara kul med variation!
      Böckerna av Lian Hearn är en form av fantasy, men ändå inte. Jag gillar ju inte fantasy, men dom här böckerna bara älskade jag!
      Önskar dig också en sjudundrandes Valborgshelg utan skrämskott för din lilla vovve! Kram!

      Radera
  8. Nybakade bullar, ja den doften slår det mesta! På spåret gillar jag också, kul med frågesport!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att sitta och titta på "På spåret" och äta kanelbullar låter väl inte dumt? Ha en trevlig helg du också!

      Radera
  9. Bullar luktar gott! Graham Norton har jag bara sett korta bitar av.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ljuvlig doft vid brödbak överhuvudtaget. Titta mer i höst för då återkommer han. Men du måste gilla lite ruffa tag om du ska gilla honom. Det gör jag.

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ensamhet...

Fem en fredag v. 4: Isbrytare

Måndagstankar i v. 30