Fem en fredag v. 34: Förändring

Ytterligare en vecka har gått, och  nu är det dags för förändringar.
Snart är hösten här!

1.  Vad är din nästa önskan för hösten?
Jag önskar att den färggranna hösten, som jag älskar, 
ska bli lång, med hög luft och en doft av jord,


och att de svarta grenarnas höst snabbt övergår till en vit vinter!


2.  Vad har du fått tillräckligt av gällande sommaren?
Det känns som att jag fått alldeles tillräckligt med sol den här sommaren!


Att det då har gått att dra sig undan i skuggan, har gjort att
jag tycker sommaren varit bra! 
Önskar kanske att det hade kommit lite mer regn nattetid!


3.  Vad är något avklarat inför hösten?
Jag har köpt överdrag till mina utemöbler, och till 50 % rea. Bra va!


4.  Vad är något som är på gång?
Mindre roligt som är på gång är att det behövs ytterligare en
rensning i mitt uteförråd för att få plats med nyinköpta dynor m.m.

Desto roligare är att Aktiva seniorers höstprogram kommit, så jag
har anmält mig till en del aktiviteter som jag hoppas komma med på.


5.  Vad blir en förändring i höst?
Med de elpriser som är så får jag väl börja använda ännu mer

stearinljus

batteridrivna ljus och ljusslingor

och om det kniper så få jag väl värma min soppa på gasolköket! 😁


Eftersom det ofta var strömavbrott när jag bodde på landet,
så fick jag ett sånt här av mina barn. Det hade jag nytta av många gånger!
Det mesta ordnar sig!

¤¤¤¤¤¤¤

Jag har gått in och försökt kommentera på en hel del bloggsidor, men när
jag ska skicka iväg kommentaren så går det inte. Det kommer upp en ruta
med en massa "tecken". Och det är på sidor där jag före sommaren har
kunnat gå in obehindrat. Är det fler som upplevt detta!

Ha det gott alla och envar!



















 

Kommentarer

  1. Jag hoppas också att den färgglada delen av hösten blir lång, det är en så vacker del av året. Hoppas du kommer med på de aktiviteter som du anmält dig till, det är så härligt att det finns saker att göra där man träffar människor efter de hemska coronaåren.

    SvaraRadera
  2. Det bästa med hösten är faktiskt just färgerna som naturen bidrar med. Men det är också det enda enligt mig.
    Tvåan håller jag helt med dig om. Nu har vi laddat batterierna som förhoppningsvis håller över hösten och vintern.
    Det händer tyvärr att man blir liksom "utloggad" från olika sidor om man har haft en lång bloggpaus, vilket du ju har haft. Alla dessa verifieringar är ett elände. Värst är blogg.se. Den sidan borde förbjudas. WP är inte så mycket bättre den heller. Din och min blogspot är nog minst irriterande... Efter att du kommenterat några gånger hos dina favoriter brukar verifikationerna ge med sig och försvinna. Men inte hos blogg.se.

    SvaraRadera
  3. Hösten i Sverige är fantastiskt vacker, min favoritmånad när vi bodde där. Här har jag inte bestämt mig för vilken årstid jag gillar bäst. Får nog fundera på det och blogga om det framöver.

    SvaraRadera
  4. Google bråkar med kommentare

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ensamhet...

Fem en fredag v. 4: Isbrytare

Måndagstankar i v. 30