Fastighetsbesiktning

Häromdagen när jag duschat efter ett gym-pass såg jag mig själv i spegeln. Då kom jag att tänka på ett inlägg jag läst på nätet från en okänd som gett uttryck för sina tankar, och det stämde så bra med mina egna iakttagelser.

Här följer den okändes tankar:

Jag tog av mig kläderna,
stod där och tittade på mig själv i spegeln och tänkte på uttrycket:
"Min kropp är mitt tempel", 
men kunde endast tänka; "Vilket århundrade byggdes det?
Vem har gett dem bygglov för att bygga ut?
Och vad f-n tog fastighetsskötaren vägen?"

Det stämde precis in på mig och mina tankar. Hur i jösse namn gick det här till? Så omärkligt det smög sig på! Både bysten, magen och låren! Och vart tog midjan vägen? 

Nu har ju Agnes Wold gått ut med den glädjande nyheten att det är bra med lite fetma när man blir äldre. Dels för att man inte så lätt bryter lårbenshalsen och dels tänjer man ut rynkorna om man har lite fett i fejan. Men vad hjälper det, när byxorna inte går att knäppa, man får rulla sig ur sängen, och magen beter sig som en gräsmättad ko´s? Man blir helt enkelt ett miljöproblem! 

Men jag får väl sjunga som Birgitta Andersson en gång i tiden gjorde: Jag är så glad att jag är svensk, ho ho!

Om nu det är någonting att vara glad åt!

¤¤¤¤¤¤¤




Kommentarer

  1. Hahaha! Du är helt underbar:-) Ditt inlägg behövde jag idag. Gjorde nämligen misstaget att välja mina två år gamla Capri-byxor idag. Tänkte det skulle vara kul att sätta på mig dom då det ju ändå var 18 plusgrader.
    Icke, icke, icke. De gick inte att knäppa. Då tog jag fram vågen och såg att jag vägde precis som jag gjorde när jag var 17 år, fast kilona hade "finfördelad" sig utan bygglov.
    En himla tur att jag har för vana att slänga allt jag inte använt på två år...

    Tack för världens bästa inlägg:-)))))))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Väl bekomme! 😆 Önskar jag hade för vana att slänga allt jag inte använt på ETT år!

      Radera
  2. Haha! Jag instämmer helt i dina funderingar. Hur kan allting förändras så. Skönt och veta att det finns inte en chans att jag ska bryta lårbenshalsen. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då är vi nog i samma dimension! 😁 På något vis känns det bättre när man är flera!!! Kram!

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ensamhet...

Fem en fredag v. 4: Isbrytare

Fem en fredag v. 11: Blandat